Thursday, November 20, 2014

~Surat Orientasi Sudah Diterima~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Kembali bekerja setelah sehari bercuti. Cuti pun tinggal nyawa-nyawa ikan sahaja. Perlu disimpan untuk sebulan lagi sebelum ke tahun baru. Takut ada kecemasan lain yang memerlukan cuti.

Nak bercerita kisah adriana yang akan melangkah ke tahun satu tahun hadapan. Sekejap aje rasanya dia nak masuk darjah satu. Emaknya, teruja yang amat. Terasa diri dah tua pun iye bila anak dah sekolah rendah. Hehehe...

Jadi minggu lepas, aku telefon sekolah yang aku daftar untuk darjah satu. Mahu bertanyakan tentang perkara-perkara lanjut. Pihak sekolah kata surat baru sahaja diposkan. Sehari selepas aku telefon pihak sekolah, surat pun aku terima yang menggunakan alamat rumah mak.

Jadi, hari orientasi untuk adriana seperti yang tertera di dalam gambar.

Bayaran untuk murid tahun satu.

Dan ini adalah senarai buku-buku sekolah adriana. Bahasa cina pulaknya. Sepatah haram aku tak tahu apa yang ditulis. Itu sahaja cerita adriana yang bakal memasuki ke tahun satu. Emaknya sangat teruja. Nervous pun ada gak. Cerita perihal si kakak aje, selit sedikit kisah adik. Adik pun akan mula bersekolah tahun depan. Ada sedikit kerisauan pada si adik tu. Nanti aku ceritakan. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                                         

2 comments:

ibuayu said...

anak kita sebaya rupanya ya ..

Unknown said...

yuhuu..anda di tag untuk join GA..

http://mrsupham.blogspot.com/2014/11/simple-1st-giveaway-segment-by-beba-ifa.html