SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, November 11, 2014

~Berhujung Minggu Di MIBC~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi buat semua pembaca yang singgah di sini. Salam pembuka bicara setelah tiga hari membiarkan blog ini sepi tanpa entri. Hujung minggu yang lalu mencatat rekod kerana tidak mengadap komputer langsung. Walhal ada tugasan yang menanti. Namun, oleh disebabkan kerja-kerja rumah menanti kemudian menghabiskan masa di luar rumah jadi memang tidak sempat nak menulis entri.

Sabtu lepas, sebelah petang usai makan tengahari, asben ajak aku dan anak-anak main bowling. Wah! Memang masing-masing melompat-lompat. Anak-anak je yang melompat girang. Aku tidakler. Buruk rupanya. Jadi siap-siaplah. Sebenarnya malam sebelumnya memang kita orang ada ke MIBC tapi punyalah ramai umat manusia membanjiri di situ. Maka hasrat itu dimatikan aje. Anak-anak kecewa. Maknya lagi kecewa berganda. Hahaha...

Marilah tengok gambar. Menceceh dah berjela-jela. Biasalah mukadimah aku selalu memang panjang lebar. Kalau tak menyimpang dari tajuk memang tidak sah.

 
Waktu ini baru sahaja sampai di perkarangan MIBC. Bergambar dulu sebelum turun.

Dapat lane 17. Main sampai dua frame.

Mamat yang kecik tu bersemangat hari itu. Papa hantar sampai ke depan dia cuma membaling aje.

Kebetulan, biras aku nak hantar barang. Oleh sebab kita orang tak ada kat rumah, makanya dia terjah ke MIBC jugak. Join sekali main bowling. Biras aku tidaklah sebab berbadan dua.

Waktu bersama keluarga adalah waktu yang sangat berharga.

Giliran kakak nana pula.

Bergambar dengan biras aku yang sedang mengandung 7 bulan.

Tengok mamat ni. Beria tengok bola. Waktu ni dia tak perasan papa dah tak ada kat belakang dia. Pusing-pusing tengok tak ada orang kemudia malu sendiri. Geli hati tengok gelagat ammar. Akan merindui saat-saat begini.

Itu sahaja perkongsian untuk pagi ini. Sekadar bercerita untuk dijadikan kenangan pada diri sendiri dan juga anak-anak. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         

1 comment:

adianiez AIDA said...

wow! best!
aida dan asben x pandai bowling.
so xde la lepak mibc ha ha ha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart