SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, November 18, 2014

~Hasil Gubahan Dan Berkemas~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Baru berkesempatan nak menitipkan sesuatu di blog ini. Dari semalam sibuk dengan kerja. Asyiklah sibuk aku ni. Macam aku sorang aje yang bekerja. Itu sahaja cara untuk melepaskan lelahan.

Tengahari semalam sewaktu rehat kononnya nak menulis tetapi mata bukan main memberat membuatkan aku melayan kehendak mata. Dapatlah melelapkan mata sebarang dua. Sekarang ni waktu rehat memang untuk merehatkan mata aje. Kepenatan yang ketara.

Okey, entri ini kesinambungan daripada entri INI. Hasil daripada aku mengubah bunga yang tidak seberapa yang dibeli di kedai kegemaran. Mana lagi kalau tidak di Romantika. Kebanyakkan perhiasan rumah memang aku beli dari situ. Murah! Tak mampu nak masuk kedai mahal-mahal. Janji perhiasan tu sedap mata aku memandang sudah memadai.

Warna pink adalah warna kegemaran. Bunga ni aku gubah beberapa bulan yang lepas.

Ini hasil gubahan sabtu lepas. Kena gubah balik nanti. Nak gubah bunga tu dalam pasu. Baru nampak cantik.

Rak buku aku yang sudah selesai disusun. Lega hati bila dapat memenuhi misi menyusun segala buku-buku dan majalah-majalah.

Majalah-majalah masakan. Antaranya majalah Saji, Aroma, Rasa dan sebagainya. Kebanyakkan majalah ni mak aku punya.

Rak ini pula campuran majalah pelbagai versi. Impiana, Anjung Seri, Seri Dewi & Remaja, Jelita dan dan lain-lain.

Ini majalah kegemaran yang tak pernah ketinggalan setiap minggu. Memang selalu beli sejak minat baca di ruang cerpen. Ini baru sikit. Dekat rak ruang tamu ada lagi. Ruang sudah padat.

Koleksi novel aku masa kini. Seronok tengok koleksi yang ada. Ada gak yang belum terusik. Kalau dah terbiasa beli mesti setiap bulan terbeli satu. Ada lagi rak lain yang dipenuhi dengan buku-buku ilmiah. Kamus ada, panduan solat, buku motivasi dan sebagainya.

Okey, tidak lupa ruang untuk anak-anak. Masih dalam proses membeli buku-buku cerita untuk adriana. Cuti sekolah nanti adriana boleh baca untuk mengisi masa lapangnya. Itu sahaja perkongsian pagi ini. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                                       

1 comment:

Miz Eija said...

Rajin dan kreatif... saya tak pandai nak mggubah bunga.. beli yang siap gubah je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart