Pages

Friday, May 30, 2014

~Jujurlah Sayang~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum....^_____^

Selamat tengahari semua.  Salam jumaat buat anda anda yang singgah di sini secara kebetulan ataupun memang pembaca tegar blog ini.  Ada ke yang baca? Tak kisahlah kan.  Harap semuanya baik-baik sahaja.  Mudah-mudahan lebih baik daripada semalam.  Itulah hendaknya bagi setiap orang di muka bumi.  Sentiasa mahu yang baik-baik sahaja.

Hari ini tidak ada apa yang mahu dikongsikan.  Fikiran tengah stress.  Kerja menimbun sebenarnya tapi aku tak nak stress sangat.  Itu sebabnya tidak ada masa mahu menitipkan blog ini pagi tadi.  Ini masa rehat bolehlah mencoretkan sesuatu.


Jujur! Suatu sifat yang membawa ke arah kebaikan dan kebaikan itu akan membawa ke syurga.  Jujur itu luas maksudnya.  Jujur pada kerja, jujur pada pasangan, jujur pada diri sendiri serta orang sekeliling kita.  Bila kita jujur dengan diri kita sendiri makanya kita akan jujur dengan orang lain juga.  Jujur itu sesuatu yang indah dan membawa keberkatan.

"Jujur itu di hati, Memang sukar untuk dibukti, Andai ia tidak dimiliki, Entah apalah erti, Hanya membuat pedih hati... Jujur bukan sekadar untuk menjaga hati, Ia umpama azimat penguat iman di hati, Jika jujur dipandang sepi, Hilanglah percaya pengikat hati, Palsulah segala kasih sayang sejati, Bersama meniti titian cinta Ilahi..."

Itu sahaja entri untuk petang ini.  Mata mengantuk mahu melelapkan sedua minit sebelum memulakan kerja sebentar lagi.  Semoga jujur itu sentiasa tersemat dalam diri kita.  Jujurlah sayang! Sekian dan wassalam...

Aku Penulis Picisan,






                                                                                                                       

No comments: