Pages

Tuesday, May 20, 2014

~Hadiah Untuk Cikgu~

Teks : Fyda Adim
Foto : Mini Ipad

Assalamualaikum..^___^

Selamat petang semua.  Tengahari tadi lepas sahaja mengisi perut sehingga sendat dek kerana sepinggan maggi goreng aku sempat melelapkan mata untuk seketika.  Sekarang ini waktu rehat adalah masa untuk tidur! Itu kalau tidak ke mana-mana.  Sekarang kalau nak merayau pun waktu rehat hari jumaat.  Panjang sedikit waktu rehatnya.

Nak cerita kisah hadiah.  Minggu lepas kan sambutan hari Guru.  Aku juga tidak ketinggalan menyediakan hadiah untuk cikgu-cikgu Adriana.  Sehari sebelum sambutan Hari Guru bawa Adriana ke Family Store di Melaka Mall.  Bukan main rambang mata si anak dara sorang itu. 

Dan hasil rembatan untuk tiga orang cikgunya.  Cikgu masa ajar 5 tahun pun nak diberinya.  Okey, ikutkan saja permintaannya.

Ini pula selepas dibalut. Esoknya Adriana ke sekolah dengan riang di hati membawa tiga bungkusan ini.  Boleh pula aku terlupa hadiah untuk ustazahnya.  Tengahari jumaat aku ke Romantika belikan ustazahnya hadiah.  Petang itu tidak mengaji tapi aku suruh Adriana hantar ke rumah ustazahnya.  Itulah kisahnya.  Teringat zaman kanak-kanak macam Adriana, mak aku melayan karenah aku.  Sekarang aku pula melayan karenah anak dara sorang itu.  Seronok! Sekian dan wassalam...

Aku Penulis Picisan,






                                                                                                          

No comments: