Tuesday, February 11, 2014

~Pertemuan Hari Selasa~

Assalamualaikum...

Hola!!(Tiru ayat blogger mana ntah)..Hehehe...Selamat pagi selasa.  Mahu menjelang ke tengahari sudah.  Kesibukan melanda sejak akhir-akhir ini.  Kerja menimbun kadang sampai tak tahu nak buat kerja yang mana satu dulu.  Blur...Blur tengok kerja sendiri.  Memang akhir-akhir ni aku hidup dalam ke'blur'an.  Ada tak ayat ni?

Okeylah, orang lain azam tahun baru berazam nak update blog satu hari sekali.  Tapi tahun ni azam aku ke lain pulak.  Update blog dua hari sekali atau pun berhari-hari tidak berupdate.  Merundum betul azam tentang blog.  Okey, okey kena ambil masa untuk kembalikan diri menjadi rajin seperti dulu.  Menulis, menulis dan terus menulis kerana menulis itu adalah sebahagian daripada jiwaku.  Hah!!Agak poyo statementku ini.

Iye, menulis adalah sesuatu perkara yang menyeronokkan.  Menulislah dari hati.  Kalau menulis dalam keadaan hati sednag berduka maka terhasillah penulisan yang menjurus ke arah kedukaan juga.  Begitu juga sebaliknya.  Menulis adalah luahan hati yang sebenar.  

Okeylah, apa yang aku suka merepek ni.  Mukadimah selalu merapu.  Nak hilangkan stress yang sedang menyelubungi diri.  Tarik nafas dalam-dalam dan kemudian lepaskan perlahan-lahan.  Jangan tarik tak lepaskan pula.  Huhuhu...Kisah semalam..biarlah ia berlalu.  Hanya doa sebagai penguat diri.

Marilah sambung kerja.  Update entri ini sekadar menyegarkan mata dan menghilangkan stress.  Bersambung lagi...Sekian...

Wassalam...






                                                                                                          

No comments: