SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, January 5, 2014

~Hari Kelima Tahun Baru~

Assalamualaikum...

Selamat malam semua dan juga salam ahad.  Sudah hari kelima kita di tahun baru.  Pejam celik pejam celik tahu-tahu habis bulan Januari.  Inilah pertama kali mengupdate blog dari rumah setelah sekian lama tidak berbuat sedemikian.  Bila dekat rumah mood malas datang bertimpa-timpa.  Apalah nak jadi.  So azam tahun baru ini baru menjadi rajin.  Boleh ke?Mampu ke?Akan kucuba untuk menjadi rajin.  Rajin update blog, rajin nak lipat baju.  Oh ni memang berat.  Kalau tak datang seru nak lipat memang tak jalan.  Kena cari jalan.  Kadang berbakul-bakul barulah seru sampai itu pun terpaksa sebab dah dapat bebelan daripada asben.

Ok, walaupun terkadang rasa malas itu datang menerpa diri tetapi memasak itu aku tak boleh nak tinggalkan.  Kadang teringin nak makan masakan sendiri.  Nak cerita kisah dua hari di rumah.  Nak tahu aku masak apa semalam dan hari ini.  


Semalam asben request nak makan nasi lemak.  Dengan semangat waja aku bangun seawal 5.45 pagi sebab asben balik kerja malam jadi kenalah siap sebelum asben balik.  Faham tak apa yang aku tulis sebab aku rasa tak berapa nak faham apa yang aku tulis.

Buat sambal daging petai, aam goreng, telur rebus, timun dan ikan bilis.  Pinggan lagi satu tu balance beli ayam mas malam kelmarin.

Hari ini pula tinggalkan nasi.  Say no to rice!!Aku masak sizzling yee mee untuk hari ini.  Asben pula keje petang.  Kalau lapar kang buatlah cekodok.  Itu pun kalau rajin.  Eh, kalau rajin tu lebih kurang malas kan?Ah, apa-apa jelah.

Sekian dulu entri hari ini.  Entri untuk hari kelima tahun baru dan entri ketiga tahun baru ini.  Macam merundum je entri aku kan.  Ahaks...

Wassalam...






                                                                                                                        

1 comment:

Kyla Pearlisha said...

Wahhh sedapnye nasi lemak tu hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart