Pages

Thursday, September 29, 2011

~Lawak Yang Sopan Di Pagi Hari~



Salam semua...

Pagi nie dimulakan entry dengan lawak yea untuk menghilangkan mengantuks.  Bolehlah gelak guling-guling.  Kahhh. Kahhh.  Kahhh.  Jom kita baca lawak sopan di pagi hari Khamis ini.  Oh yea baca lawak yang sopan jadinya kena gelak sopan jugak yea.  Hehehe..

1. KERJA RUMAH

Seorang guru sedang bertanyakan kepada seorang anak muridnya.

GURU: Ali, mengapa awak tidak membuat kerja rumah yang cikgu beri ?
ALI: Emak saya beritahu saya supaya tidak buat kerja rumah
GURU: Mengapa emak awak berkata begitu ?
ALI: Kerana semua kerja rumah emak saya yang buat.

2. IKUT JIRAN SEBELAH
isteri: bang,sejuk hati saya tengok
suami jiran sebelah rumah kita.
suami: ape halnya sampai awak sejuk?!
isteri: yela,tiap2 hari suami die balik keje mesti bagi bunga,kiss dan coklat.
suami: habis tu kenapa?
isteri: kenapa abang tak buat
macam tu….?
suami: hish!!gila ker awak nie!!!??
mane saya kenal dia!!!!
isteri : *&#$%^&*%**%

3. TAK BERANI CURI

Di zoo, sorang pekerja dimarah ketuanya.
Ketua: Apsal kamu tak kunci kandang singa ni semalam? Bahaya betul.
Pekerja: Tak perlu risau, boss, mana ada orang berani nak curi singa ni.

4.  PECAT
Majikan : Kamu di pecat!
Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!
Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat…


5. ATOK SIAPA LEBIH KUAT
Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : “Datuk aku kuat…. Kalau bertanding silat, tak pernah kalah.”
Emon : “Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk.”
Eman : “Datuk kau kuat tak, Emin?”
Emin : “Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi.”
Eman dan Emon : “Ye laaa…. kuatnya datuk kau.”


6.  PUNCA KEMATIAN
Dam!! Pintu pejabat sebuah hopital dihempas. Seorang doktor muda kelam kabut masuk, menggelabah puyuh, jumpa doktor senior.

Doktor Senior : Kenapa ni?
Doktor muda : (Termengah-mengah memberitahu) Saya dah buat silap masa isi borang kematian pesakit.. Habislah.. Matilah saya..
Doktor Senior : Silap macam mana pulak?
Doktor muda : Saya tersain nama saya kat punca kematian..


7. 3 BULAN LAGI
Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga. Tapi sebelum meninggalkan bilik temuduga, pengurus kilang memberitahu.
Pengurus : Untuk permulaan, kita bayar kamu RM5 sejam. Tapi lepas 3 bulan, kami naikkan gaji kamu kepada RM7 sejam. Setuju?
Dol : Setuju, bos..
Pengurus : Kalau macam tu, bila kamu boleh mula kerja?
Dol : 3 bulan lagi, bos..


8.  SEDARA KITA
Pada suatu petang, seorang ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar2 menaiki kereta.Dlm perjalanan, si ibu membunyikan hon.
Anak :Naper ibu bunyikan hon & sape org tu?
Ibu :Tu sedara kite,kenalah hormat.
Dlm perjalanan seterusnya mereka terserempak dengan seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak :Tu pun sedara kite ke???

Motif entry??Untuk menghiburkan diri sendiri jea...
Lalalalalala

No comments: