Tuesday, October 17, 2017

Bila Hari Cuti

Assalamualaikum.

Hai.

Selamat pagi. Semakin lama blog ini macam kurang mahu ditulisnya. Bukan mahu berhenti menulis di sini. Cuma mood itu merundum teruk. Saya banyak menulis di laman muka buku. Lebih kepada anekdot dengan tanda pagar bila aku bercerita di bawah setiap status saya tulis. Masih lagi tercari-cari momentum yang menghilang.

Jumaat lepas, bandaraya Melaka cuti umum sempena hari jadi TYT. Maka, sebelah malamnya kami anak-beranak berliburan. Biasalah kalau hari cuti, memang masa yang ditunggu-tunggu.

Jadinya, kami lepak-lepak.
Santai-santai.
Mengeteh.

Di mana?
Mana lagi biasanya di kedai mamaklah. Situ saja port yang sesuai. Layan roti tampal. Roti tisulah. Telur separuh masak. Tak pun roti bakar.

Anak-anak bila dibawa jalan memang seronok. Malam itu anak buah saya ikut balik. Jadilah mama tiga orang anak.

Sejak akhir-akhir ini, saya minat dengan roti tampal. Suami yang ajar makan. Selalunya saya layan roti telur aje. Kekdahnya sama bertelur.

Pesankan roti tisu untuk anak-anak.

Esoknya pula, kami beriadah di hutan rekreasi.

Kemudian balik singgah di warong.

Saya layan capati dua keping. Tersangatlah lapar. Berjogging bagai nak rak. Melantak pun bagai nak rak. Herherher. Minggu depan jogging lagi. Haha.

Begitulah bila ada hari-hari cuti. Masa yang diperuntukkan cuba digunakan sebaik mungkin bersama insan-insan tersayang. Sekian dulu entri pendek pagi ini. Nanti bersambung lagi. Entri jelajah pulau belum sempat saya tulis. Nanti ya!

Xoxo.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: