Thursday, October 6, 2016

Percutian Ke Johor Bahru

Assalamualaikum.

Salam sehati sejiwa. Bismillah. Pembuka bicara untuk pagi ini. Entri kedua untuk bulan ini. Aku sempat karang entri ini malam tadi sementara menunggu drama 'Abang Bomba, I Love You' mula. Memang aku macam lipas kudung buat kerja.

Baiklah, ini cerita yang sudah dua minggu lebih berlaku. Sewaktu anak-anak cuti sekolah tempoh hari. Percutian singkat ke Johor Bahru. Tidur semalam di sana. Kami bertolak hari jumaat semasa cuti umum sempena Hari Malaysia.

Jom tengok gambar. Biarlah gambar yang berbicara.

Sebelum bertolak melalui tol harus singgah warong ini untuk bersarapan.

Perjalanan pun bermula.

Wajib selfie walaupun yang beri kerjasama hanyalah aku dan si Ammar.

Tempat pertama yang kami tuju adalah ke Forest City.

Masing-masing teruja tengok tempat ni.

Laki den dah pandai berselfie atas ajaran bininya.

Aku sendiri bersama orang yang rajin membaca buku di tengah panas. Tak rentung pulak tu.

Konsep bergambar bila berempat mestilah laki den yang konker kat depan.

Cantik sekali permandangan di sini.

Anak-anak aku bukan main teruja.

Aku fefeling sangat bergambar tu. Paksa laki aku yang amikkan.

Kemudian laki aku bawak makan kacang pool. Aku tak pernah makan dan pada mulanya aku tak suka. Rupanya sedap baq hang.

Lepas makan kita orang cek in hotel dulu. Kita orang duduk kat New York Hotel.

Permandangan malam dari tingkat sembilan belas.

Kemudian selepas mandi dan bersolat, kita orang keluar semula untuk makan malam. Laki aku bawak makan Sup Tulang ZZ.

Malam itu kedai itu dipenuhi pengunjung. Memang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk makanan sampai di meja.

Inilah sup tulangnya. Sedap sekali. Kita orang makan bersama nasi dan lauk lain. Itulah kisah malam itu. Esoknya kami ke mana pula?Tunggu di lain entri. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



4 comments:

Kakcik Seroja said...

Wa'alaikumsalam...

seronoknya dapat jalan-jalan begini, kan? :)

Kakzakie Purvit said...

Tapi boring kan kat JB ni.
Sibuk memanjang. Kalau yg sesekali ok jugalah.

adianiez AIDA said...

rindu jb.
semua makanan kat sana sedap giler.
love makanan jb :)

LeLy said...

Ok x new york hotel?