SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, October 9, 2016

Coretan Di Hujung Minggu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat pagi. Aktiviti pagi ahad. Jam 5.30 pagi tadi sudah bangun. Seperti biasa tuan affendy kerja. Tunggu dia pergi kerja kemudian aku buatlah apa yang patut. Selesai semuanya aku terus aje masuk bilik komputer. Memang semangat tengah mendatang untuk menulis.

Jadi bila sedang bersemangat tidak boleh ditangguhkan lagi. Dari semalam juga mencari ruang untuk menulis namun masa itu tiada. Semalam seharian sibuk dengan suami dan anak-anak. Kemudian lepas maghrib kami keluar sekejap untuk beli barang.

Aku semalam ajak laki keluar memang bermotif. Bila mana kakak sepupu whatsapp, kemudian semalam kawan aku tag kat FB, mahu aku tak senang duduk kat rumah. Macam cacing kepanasan selagi tak sampai tempat tu.

Hari jumaat pergi dihantar balik dijemput. Nikmatkan ala-ala mem gitu. Petang tu balik singgah cuci kereta dan vakum sekali.

 Abang kastam buat aku jadi mem. Ahaks.

 Malamnya balik rumah mertua. Seperti biasalah. Jumpa anak buah.

Menu sabtu adalah nasi tomato, kari ayam dan jelatah. Konsep makan dalam dulang.

Aku terajin pula semalam buat koktel.

Dari siang merengek ajak sang laki. Motifnya nak mencari novel murah. Bila dapat whatsapp daripada kakak sepupu kata ada jualan novel murah di Kipmart kemudian kawan pula tag aku kat FB. Memang tak senang duduklah aku kat rumah.

Aku dah pegang lima buah buku masa tu tapi yang dibawa pulang hanya dua buah. Berjaya mengawal diri.

Sebelum balik ajak laki lepak mamak. Roti tisu buat santapan.

Budak berdua ni duduk meja lain sebab dok khusyuk tengok cerita apa kat televisyen.

Pagi ini aku terajin untuk update blog. Ada kerja menulis lain yang perlu aku siapkan. Semoga dipermudahkan segala urusan menulis aku. Sekian dan wassalam. Nak sambung tulis cerita. Bye!

Salam pena,
Fyda Adim


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart