Monday, May 4, 2015

Terima Kasih Cinta - Dua Belas Tahun

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Selamat datang Mei. Moga Mei memberikan kebahagiaan yang lebih lagi pada diri ini. Entri pertama di bulan Mei yang sudah memasuki hari keempat. Kesibukan bersama keluarga tercinta membataskan aku untuk menulis. Zaman satu hari entri sudah lama berlalu. Dapat menitipkan sesuatu di sini pun sudah cukup baiklah bagi aku yang bergelar isteri, mak dan juga anak.

Empat haribulan Mei adalah satu tarikh penting juga bagi aku. Tarikh keramat yang mempunyai keistimewaannya buat aku dan juga suami. Bukanlah ulangtahun perkahwinan tetapi ulangtahun perkenalan ataupun percintaan antara aku dan dia. Waktu tu tahun 2003. Aku masih lagi belajar di Politeknik Ungku Omar dan dia sudah pun menamatkan belajarnya di UMS.

Sudah menjangkau dua belas tahun usia perkenalan kami dan perkahwinan sudah pun memasuki sembilan tahun. Syukur alhamdulillah masih lagi diberi peluang merasai nikmat kasih sayang ini. Semoga kami akan terus bercinta sampai ke akhir hayat kami. Susahnya waktu kami dulu hinggalah merasai sedikit kesenangan pada hari ini. Semoga kami dapat bersama di kala susah dan senang.

Beberapa keping gambar aku bersama suami tercinta.





Lirik Lagu Terima Kasih Cinta – Tasha Manshahar ft RJ

Bisikan rindu memanggil namaku
Dirikan coretan merebahkan naluri hatiku

Usah bimbang tentang aku
Ku selalu di sisimu
Hapuskan rasa ragumu
Ku cuma ada kamu

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Hanya kamu satu saja
Tiada yang kedua
Di mana pun engkau berada
Di sini masih cinta

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Cinta, anugerah Maha Esa
Kita corak, kita gubah, kita dirikan
Seperti impian yang kita kejari
Semoga bersama hingga ke akhir nanti
Terima kasih cinta, kita kan bersama
Terima kasih cinta, buat selamanya
Seperti impian yang kita kejari
Semoga kita bersama hingga ke akhir nanti

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Semoga perhubungan ini terus berkekalan buat selamanya. Moga diberi keberkatan dan juga kebahagian pada kami. Semoga kasih sayang dan percintaan ini akan terus bertaut selamanya. Terima kasih cinta!

Salam pena,



No comments: