SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, May 4, 2015

Memenuhi Undangan Perkahwinan

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat malam semua. Baru dapat merehatkan diri dan baru dapat duduk depan lappy ni. Setelah seharian menguruskan hal-hal keluarga. Anak-anak sudah masuk tidur. Empat hari cuti memang sangat penuh dengan program. Ke sana ke sini menjelang malam baru pulang ke rumah. Cuma hari ini saja kami duduk di rumah. Niat nak berkemas rumah masih lagi belum sepenuhnya selesai. Cuma kain baju je dapat diselesaikan. Misi melipat baju berbakul-bakul memang rutin setiap minggu.

Sabtu dan ahad kami memenuhi undangan majlis perkahwinan. Sabtunya ke rumah cikgu tadika Ammar, kemudian ke Kuala Linggi memenuhi jemputan majlis perkahwinan rakan sekerja asben. Ahadnya pula ke Paya Ikan memenuhi undangan kawan lama aku iaitu majlis perkahwinan adik lelakinya.

Adriana dan Ammar di perkarangan rumah cikgu mereka. Tak dapat bergambar dengan cikgu jadi aku suruh je bergambar dengan bunting yang tergantung di luar.

Kemudian ke Kuala Linggi. Cantik sungguh permandangan di tepi laut.

Waktu kita orang sampai lebih kurang jam dua petang. Pengantin sudah berarak pun.

Anak-anak menyandar kekenyangan sebab dah pergi dua rumah kan. 

Bergambar laki bini. Bukan senang nak ada gambar berdua. Anak dara yang snapkan. Muka aku pun dah berminyak-minyak.

Papa dan anak dara berselfie.

Ini cerita semalam hari ahad. Ke rumah sahabat lama yang menjemput ke majlis perkahwinan adik lelakinya.
Sempat berbual kejap dengan Zila.

Sebelum pulang kita orang sempat bergambar berdua. Sekian lama tidak bergambar bersama sebaik Zila berpindah ke PKMD Tampin atas kenaikan pangkat. Itu sahaja entri untuk malam ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart