Wednesday, November 24, 2010

~Checkup 24 Weeks~

Salam semua...last week 16/111/2010 aku pi Poliklinik Peringgit.  Seperti biasa untuk buat checkup bulanan iaitu untuk 24 minggu.  Kejap jea masa berlalu...Bila da masuk 6 bulan perasaan berdebar-debar pun da bermula..Nak-nak ramai kengkawan yang da bersalin dan sekali gus penutup untuk tahun nie..

Nak cerit checkup untuk minggu lepas..agak kurang baik sebabnya nurse kata berat aku naik mendadak.  Aku terpikir jugak macam manalah nak kawal berat naik mendadak nie.  Seperti biasa cek air kencing dan hb semuanya ok..

Bila da cek berat naik so nurse suruh aku jumpa doktor.  then doktor suruh aku amik darah sekali lagi nak cek gula.  jadi ari tue aku kena amik darah sebanyak 2 kali.  bila da cek doktor kata ok tapi aku still kena buat MGTT pada 13 Disember 2010 nie..

Perkara yang paling aku tak nak buat..da kena buat...Ish, rasa peritnya nak kena minum air gula nie..masa pregnantkan adriana pun macam nie gak.  aku da cuba kawal pemakanan aku tapi sejak aku da boleh makan nie memang aku sangat berselera untuk makan.

Jadi aku kena buat MGTT pada 13 Disember 2010 nie..Harap-harap semua oklah..susah hati selagi tak lepas benda nie...doakan aku yea kawan-kawan...

Note>>Susah hati yang amat sangat...masih tak tahu nak beli breastpump manual atau elektrik...

4 comments:

Unknown said...

sy xpenah lg minum air gula tu..mase husna dulu pun xpenah..erm..smoga sumenye ok kan :)

adianiez AIDA said...

hi hi aida pernah minum air gula tu waktu pregnant kan nurin. adus! tak sedap!!! masa pregnant kat syuhada plak, aida tipu. hmmm ntah mcm mana, terlepas. nasib baik takde pe. semua ok hi hi hi.... good luck yek ....

Suzana Ikram said...

tahniah jugak buat fidah yer.. tu la ramai jugak tahun 2011 ni dpt baby boy.. kira fidah dh dpt sepasang ler ni yer.. best.. :))

take care yer..

@lfidah @dim said...

huda>>saya masa adriana pun kena minum air gula...harap2 kali nie pun ok lah..

aida>>malasnya nak kena minum air gula..mcm mana aida tipu??ajar skit supaya terlepas tak pyh minum..:-(

kak zana>>tahniah buat akak jugak..Insyallah..kalau boy sy dptlah sepasang...