Thursday, November 11, 2010

~Patutkah Aku Membelinya Sebagai Suatu Permulaan?~

Aku memerlukan pendapat2 daripada korang yang ada pengalaman pasal breastfeeding nie.  Sejak pregnant 2nd baby aku sudah menanam azam untuk breastfeed anak aku nanti.  dulu masa adriana sempat jugak BF tapi tak lama dalam sebulan jea...mungkin disebabakan aku kurang pengalaman mengenai susu ibu nie dan kurang mendapat pendedahan sepenuhnya mengenai BF nie....

kadang rasa terkilan jugak sebab adriana tak sempat nak bf lama...kesian adriana..maafkan mama yea adriana..(sedih plak tetibe) Jadi, kali nie aku memang menanam azam yang sangat tinggi untuk BF, yang penting aku perlukan sokongan yang kuat daripada asben aku dan orang-orang disekeliling aku.  Doakan aku yea kawan-kawan agar hasrat aku tercapai.  InsyAllah...
So, aku da pun mula mencari maklumat-maklumat serta informasi mengenai BF.  ada jugak yang aku tanya kawan-kawan blogger aku yang BF kan anak-anaknya..Sangat teruja bila tengok. 

Sebagai permulaan perlukah aku membeli breastpump sebagai alternatif aku untuk BF? Pump yang mana satu patut aku beli?Manual atau Elektrik?Aku sangat2 bingung memikirkannya.

Manual Pump
Elektrik Pump

Ramai kawan-kawan aku suggestkan untuk beli yang elektrik.  Katanya mudah dan senang.  Kalau tak rajin dan tak kuat semangat baik guna yang elektrik. 
So, apa pulak pendapat korang?

Note>>Sedang pening memikirkannya..aku harap supaya aku beli akan dapatkan hasil yang berbaloi pada anak aku kelak..

3 comments:

Siti Fazilah said...

pump mesti kena beli cuma brand tu terpulang la pd kemampuan fida..

2 minggu b4 masuk keje kena wat stok. after direct bf pon kena pump supaya Breast betul2 kosong --> utk merangsang penghasilan BM supaya blh byk.

skrg dah molek fida search info pasai BF.. supaya x kalut pada minggu2 pertama kelahiran.

saya pakai medela harmony kat umah dan ameda lactaline kat opis..

Anonymous said...

better beli BF elektrik... coz cepat, mudah dan senang digunakan.

Aleyn said...

Bile dah beli pump...rasa lebih semangat untuk breast feed kan...