Sunday, January 24, 2010

~Adriana Pi Checkup~

20 Januari 2010 ari tue adriana genap 2 tahun..Sebelah petang aku bawak adriana gi checkup dekat Poliklinik area rumah aku. Memang ada appointment. Tapi da tak cucuklah..Just timbang jea..Aku punya risau kalau kena makan ubat cacing..mak oi..punya seksa kalau nak makankan adriana ubat..macam tuelah mak aku kata masa aku kecik2..hehehe..mengikut aku ler tue..penakut makan ubat. setiap kali kalau kena makan ubat memang kena papa dia yang pegang.kalau aku yang pegang memang adriana tak makanler nampaknya..rontaan dia amatlah kuat..aku memang tak boleh nak pegang..huhu

nie masa tunggu turn..
adriana memang suka senyum macam nie

Menunggu dengan penuh kesabaran..Selesai semua dalam pukul 3.30 petang. Berat Adriana baru jea mencecah 10.5kg. Naik sikit jea..Bulan 10 ari tue timbang 10kg. aku pun pelik naik sikit jea..bila dukung rasa macam berisi sampai aku tak terdaya kalau adriana nak berdukung saje..memang macam tue ke??makan memang dia makan..menyusu pun kuat..tapi berat tak naik banyak..tapi nurse kata as long garisan dia ada dalam line putih oklah...
Apa2 pun janji adriana sihat..

4 comments:

fazilzura said...

selagi doc ckp ok .. dia makan pun selera.. berat tu x bape jd masalah ..
budk2 dlm usia tu mmg le slim, psl aktif bangat

Mrs. Simplicity said...

slim adriana ye. mcm mama dia kot. comey je tgk dia senyum gitu. 2 tahun da tak kena cucuk ek? ok la tu..

bab bagi ubat mmg sama la dgn nia. berperang sakang. kite ni abos ditendang2 nye. huhu..

ubat cacing tu utk ape ek?

LYaFRINA said...

Kna cucuk erk???
haaa.. jgn nagis2 yer...
Dh besar dia...
be a good girl ok..

@lfidah @dim said...

kak zura:tuelah..mula2 riso gak..sb kwn2 kata anak dia org semangat..itu yg kata anak sy nie tak naik pun berat badn..hehehe

alya:tuelah psl..tp mkn boleh tahan..mama dia pun da berisi..2 thn da tak kena cucuk...ubat cacing memang kena makan kan..nie bln 4 br mkn lg..

lya:tak kena cucuk..pi timbang jea..