Tuesday, July 31, 2018

Sabtu Ke Johor Bahru

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Sabtu lepas, kami sekeluarga ke Johor Bahru. Tujuan utamanya nak bawa ayah dan mak. Ayah nak jumpa adiknya yang akan berangkat ke Tanah Suci 6 Ogos ini. Memandangkan hari tersebut hari bekerja, kami bercadang bawa ayah untuk menziarahi bibik dan mamang aku di Plentong. Jadi pagi sabtu, kami bertolak dari Melaka dalam jam 9.30 pagi.

Balik hari aje. Ayah mana nak menyinggah lama-lama. Janji aku dah bawa ayah lepaskan hajat dia nak jumpa adiknya.

Kami empat beranak, emak dan ayah. Itu sahaja yang pergi. Aku pun kena tengok masa free asben. Itu yang bertolak hari sabtu. Terpaksa juga aku tukar jadual dialisis ayah ke hari jumaat. Memang sejak ayah dialisis ni dia sudah jarang nak ikut kita orang berjalan ke mana-mana.

Kami berenam. Mak terselit belakang aku. 

Puas adjust gambar ini. Asben asyiklah suruh amik lagi dan lagi sebab nak cover perut. Hahaha.

Alang-alang ke Johor, bawa mak ayah singgah sini.

Kami pilih set dalam dulang. Sedap walau simple. Aku boleh telan nasi arab ini. Tak muak tapi aku tak makan kambing. Makan hayam aje.

Sampai rumah bibik aku dalam jam 2.30 petang macam tu. Kami berborak sampai jam 5.00 petang. Kemudian kami terus bertolak balik ke Melaka. Dalam jam 7.30 malam kita orang sampai Melaka. Alhamdulillah. Dapatlah bergambar sebelum balik. Buat kenangan orang kata. Semoga bibik dan mamang aku selamat pergi dan pulang serta mendapat haji yang mabrur. Amin.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

Farhana Jafri said...

hahaha ingatkan perempuan je cari angle nak nampak kurus rupanya lelaki pun sama. Bestnya dapat makan dekat kambing 40 hari tu