SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, November 24, 2016

Satu Persatu Yang Datang

Assalamualaikum.

Hari kedua diserang sakit gigi. Gusi bengkak. Tiba-tiba. Lepas satu sakit, satu sakit yang datang. Cuma hari ini, alhamdulillah. Berkurangan daripada semalam.

Semalam, usah dicakap. Sakitnya tidak mampu aku rungkaikan. Berdenyutnya sampaikan sakit kepala. Perasaan yang ada semalam hanyalah satu. Kesakitan sahaja. Perasaan yang lain entah hilang ke mana.

Kelmarin, bukan main riuh. Rancak berbual sambil bergelak tawa. Semalam, diberi kesakitan. Barangkali disuruh aku berdiam. 

Pagi semalam. Sempat berselfie dalam sakit-sakit gigi. Bukan apa, semalam kami sedondon. Minggu lepas, kawan belakang tu sakit gigi. Dia lagi parah sampai belah gusi. Janganlah sampai
begitu. Tak sanggup aku nak menghadapinya.

Dalam sakit itu, didatangkan beberapa orang yang prihatin. Ada yang belikan ubat dan ada yang cadangkan ubat. Masih ada yang sayang. Terharu sangat.
Alhamdulillah. Semoga keikhlasan dan kebaikan mereka dibalas.

Sejak sakit daripada dua minggu lepas, dari kes demam dan kurang darah. Sejenak aku terfikir. Sakit itu penghapus dosa. Adakah ini dosa dari kebencian pada orang itu? 

Ampunkan aku, Ya Allah. Semoga hati aku dilembutkan untuk tidak terus membencinya walaupun hati aku terluka dek kerana perbuatannya. Terima kasih kerana menyedarkan. Wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart