SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, September 8, 2016

Perarakan Hari Kebangsaan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Sempena meraikan Hari Kebangsaan rabu lepas, aku anak-beranak seperti biasa akan turun padang. Hah. Macam bunyi YB gamaknya. Memang setiap tahun asben akan bawak kita orang tengok perarakan hari kebangsaan.

Anak-anak pun suka. Maknya lagi suka tak terkira. Walaupun minggu lepas sibuk dengan persiapan perkahwinan anak buah namun kami mencuri sedikit waktu untuk menyaksikan perarakan. Awal pagi masing-masing dah bangun. Kejutkan anak-anak. Dia orang dah tahu jadi senanglah masing-masing nak bangun. Taklah maknya memekik rupa tarzan jadian.

Sarapan dulu. Sampai awal belum mula berarak pun. Mamat ni memang jual mahal kalau disuruh bergambar.

Anak-anak dara ni dah semangat dengan benderanya.

Masing-masing dah amik tempat.

Umat manusia sudah mula memenuhi kawasan ini.

Kami laki bini sibuk bergambar.

Atok dan cucu-cucunya.

Sampai tak nampak mata.

Pergi cantik, belum balik dah rupa gini si Nayli ni. Anak tudung dah nak tutup mata.

Kontinjen daripada pejabat aku.

Suka tengok yang badan beruniform.

Ini kalau tak silap kontinjen polis.

Kenderaan Kastam.

Kereta kebal pula. Budak-budak memang suka.

Sebelum balik kita orang isi perut dulu. Lepas tu, aku terus pergi rumah kakak sepupu aku sebab dah janji nak buatkan hantaran. Itulah kisah untuk minggu lepas. Nanti aku kongsikan cerita di hari pernikahan dan persandingan anak buah aku. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Kalau dpt tengok perarakan live memang best
Tapi kakak sejak dah tua ni tak pernah pergi lagi
Sebab kakak kalau kena panas mesti pening kepala.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart