Friday, June 27, 2014

~Meronda Selepas Majlis Bertunang~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum...

Selamat petang semua.  Lagi sejam mahu pulang.  Mata semakin memberat dek kerana perut kekenyangan.  Mana tidaknya.  Hari ini pejabat aku ada buat makan-makan sempena sebelum puasa ni kan.  Rasanya hari ini ramai yang buat makan-makan kut.  Tak tahulah.

Okey, berbalik kepada tajuk di atas.  Selepas majlis pertunangan adik ipar aku sabtu lepas, kami empat beranak meronda ke Madam King dan Aeon Bandaraya.  Modus operandinya adalah untuk membeli baju raya anak-anak.  Semangat eh.  Bukan semangat apa pun hanya persediaan awal.  Beli baju jalan-jalan je dulu.  Baju kurung, baju melayu tak beli pun lagi.  Dapatlah sorang dua pasang baju raya hari itu.

Ini sudah sampai Aeon.  Tak beli apa pun kat sini sebab dah membeli dekat Madam King's.

Lepas puas meronda kat shopping, kita orang ke fun fair depan Giant.  Panggil fun fair rasanya.  Tengok budak-budak tu seronok melompat-lompat.

Tengoklah si kakak dan si adik.

Ammar takut naik benda alah ni.  Sebab ada dinosour tu.

Nampak tak yang berbaju oren tu ammar. Yang ungu tu adriana.  Masuk dalam ni kanak-kanak RM20 seorang.  Penjaga RM5 seorang.  Mahal kan.  Memang kita orang bertapa lama kat dalam ni sampai tempat ni tutup.  Itu sahaja ceritanya.  Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,







                                                                                                        


No comments: