Friday, June 27, 2014

~Dinner @ PappaRich~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum...

Selamat malam.  Entri malam ini bukan nak menceritakan mengenai dinner malam ini.  Ini dinner kami dua hari lepas.  Sebelum menjelang ramadhan baiklah diceritakan entri lama-lama.  Nanti tidak habis cerita.  Mana tahu bulan ramadhan ni sibuk dengan bermacam-macam perkara.

Selasa malam, cakap dengan asben.  Malam ni nak makan sedap-sedap.  Erm, dialog aku tu macam malam sebelum-sebelumnya makan tak sedap pula.  Kikiki..Mulanya aku minta nak makan kat Pizza Hut.  Tapi ditolak bulat-bulat.  Pasrah.  Dan akhirnya kami menuju ke PappaRich.  Pertama kali makan kat sini.  Saja jalan-jalan cari makan.  Kalau sedap bolehlah menyinggah lagi.

PappaRich di Ayer Keroh bersebelahan KFC dan Pizza Hut.  Orang Melaka mesti tahu.

Marilah tengok apa yang ada.

Dan inilah hasil daripada pemilihan dalam menu.  Air sebelah kiri asben punya.  Tak ku tahu apa nama air itu.  Lupa sudah.  Aku punya mocca ais.

Ini mee kari untuk asben.  Sedap.

Ini pula untuk aku asam laksa.  Boleh tahanlah.

Ini pula nasi goreng untuk anak-anak.  Juga boleh tahan.  Pada aku bolehlah tapi tidak menjadi tempat pilihan.  Harganya pun mahal juga daripada Old Town.  Itu sahaja. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         

No comments: