Thursday, June 26, 2014

~Majlis Pertunangan Adik Ipar~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum...

Selamat pagi khamis.  Harap semuanya sihat-sihat.  Makan apa sarapan tadi? Berbalik kepada tajuk, sabtu lepas bersamaan 21 Jun 2014 adalah majlis pertunangan adik ipar aku.  Adik ipar aku lelaki.  Adik asben aku yang nombor empat.  Majlis diadakan dalam jam empat.  Selepas zohor kami bertolak ke Durian Tunggal.  Rumah pihak perempuan dekat Melaka aje.  Aku bertolak dari rumah aku dan kami berjumpa di rumah along Nizam ( abang pada asben ) di Durian Tunggal.  

Untuk majlis itu, aku dan asben sponsor kek.  Oleh sebab masa terlampau mencemburui aku ditambah pula dengan kemalasan yang berganda-ganda dalam diri.  Makanya aku tempah kek Red Velvet pada wife officemate aku.  Pada orang Melaka yang mahu mencuba boleh add di FB beliau.  Cari Syazawanizah Fyzah atau Mummy Fyzah Homemade.
                                                                                             
Hantaran pihak lelaki.  Tema merah dan putih.

Dua orang gadis bunga memang dulang hantaran yang berbunga.  Ini versi mak-mak.

Perbincangan sedang dijalankan.  Ini pihak lelaki.

Manakala ini pihak perempuan.

Setelah mendapat kata putus kami dijemput menjamu selera.

Ini pula hantaran bagi pihak perempuan.

Sebelum pulang bergambar dengan yang diraikan.  Itu sahaja cerita pertunangan adik ipar aku.  Alhamdulillah majlis berjalan dengan begitu sempurna.  Sejurus pulang dari majlis, kami empat beranak ke destinasi seterusnya.  Shopping baju raya untuk anak-anak.  Bukan excited nak raya.  Cuma bersiap awal supaya tidak kelam kabut waktu bulan puasa nanti.  Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                        

No comments: