Monday, November 9, 2009

Sesuatu Yang Tidak Dirancang

Sudah 4 hari aku tak online..Ari nie aku baru naik keje..Memang sesuatu yang tidak dijangka..Kita Hanya Merancang Tapi Segalanya Telah Ditentukan Yang Maha Esa..Sepatutnya adik aku akan bertunang ari Ahad nie (15/11/09) tapi terpaksa dicepatkan Ahad lepas (8/11/09)..Sebabnya ari Rabu lepas (4/11/09) pkl 7.00 malam.masa tue aku dekat Tesco nak beli barang dengan asben aku..tetiba mak aku call..mak aku kata Tabung Haji call..mak ngan ayah aku dapat pi Haji..mak aku tanya aku nak pi ke dak..sebab da saat2 akhir..mak aku macam serba-salahlah kot nak pi atau tak...mak aku kata barang2 adik semua da beli..telefon sedara-mara mintak pendapat semua kata pegi..mintak tangguh jea dulu pertunangan tue..tapi dah pihak perempuan mintak awal..buat jgklah semalam...Mulanya memang mak ngan ayah aku tak dapat pegi tahun nie...ada buat rayuan pun tak dapat..tapi dah rezeki mak ngan ayah aku..
Jadi, setelah mintak pendapat semua org kata pegi..mak mintak pendapat aku..aku kata mak kena buat keputusan..Mak aku mesti risaukan Adriana..aku kata takkan mak nak tolak..ari tue tunggu2..sekarang da dapat panggilan baik pegi..sementara mak ngan ayah aku sihat baik pegi....Jadi dari hari Khamis aku amik EL..aku pi ofis jap isi borang cuti untuk khamis dan jumaat..dari ari Khamis sampai ahad (semalam) memang tak ada rehat..hari khamis aku dgn asben anta mak ngan ayah aku pi TH KL sebab nak buat visa..sebelum tue pi TH Melaka..then, pi imegresen sebab nak pasport ayah aku..mak aku da ada pasport..hari jumaat pulak adik aku bawak mak ngan ayah aku pi checkup...
Ari Jumaat aku terpaksalah anta Adriana dekat mak mertua aku..sebab aku nak buat keje..nak buat hantaran adik aku lagi..kesian pulak Adriana tak ada org layan..Ari Sabtu adalah buat kenduri sikit..nasib aku ada sepupu2 yang boleh diharap..nak harapkan aku sorang memanglah tak dapat..kenduri buat pas zohor..masak sendiri...mak oi..memang penat..
Ari Ahad pulak...kita org gi menghantar rombongan bertunang untuk adik aku...tapi nasib dekat jea..org Melaka jugak...kejaplah sampainya...itu jealah citenya..nanti aku upload gambar2 yang aku sempat amik...
Macam mana ek?Aku nak amik Cuti Tanpa Gaji ke atau nak anta Adriana dekat mak mertua aku?Apa pendapat korang?

2 comments:

Ryn said...

pada aku, kalo mertua ko OK & mertua pn setuju tolong jagakan Adriana tak salah ko htr kat mertua...tp kalo tak, kena laa pikir alternatif lain...

yong said...

yong rasa hantar kat umah mertua pn ok gk...bila lg dia nk beramah mesra ngann atuk n nenek dia...lagi pn dekat je...tak jauh pun..