Pages

Thursday, June 14, 2018

Kisah Ramadhan: 27 Ramadhan

Assalamualaikum.

Memandangkan 27 Ramadhan jiran sudah nak balik kampung. Aku yang kampung boleh pergi balik pergi balik, membawa diri untuk berbuka di rumah mak. Aku beritahu mak nak berbuka di rumahnya. Kemudian mak suruh aku beli Pizza hut.

Ayah yang suruh. Jadi sebelum balik aku order pizza hut atas talian aje. Malas nak ke pizza hut. Sedang elok aku sampai rumah, pizza pun sampai. Aku kemas-kemas kuih raya mak dan segala macam yang diangkut ke rumah mak. Jemput anak-anak di taska dan kita orang terus balik rumah mak. 


Inilah menu yang aku order. Lepas isyak aku pun balik rumah sebab suami pun nak balik malam itu. Aku pun nak tengok dua episod akhir drama Nur.

Kemudian suami sampai kita orang keluar. Masa ni dalam jam 1.00 pagi. Kelaparan memasing sebab tak makan nasi masa berbuka. Kita orang ke kedai depan taman aje. Pekena tomyam lagi. Begitulah kisahnya. Usai makan, kita orang balik. Aku dah mula cuti. Yeahhh.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: