Pages

Thursday, June 7, 2018

Kisah Ramadhan: 21 Ramadhan

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Semalam, jiran ajak berbuka sekali. Ada geng nak berbuka sekali masakan aku nak menolak. Memanglah dah hujung-hujung ni fokus nak memasak tu dah hilang. Fokus nak banyak lari. Dua minggu Ramadhan aje yang aku gigih memasak. Selebihnya sudah melayan penat dan macam-macam. Terasa macam banyak sangat benda nak buat.

Jadi semalam atas permintaan anak-anak, kami berbuka puasa di McDonalds aje. Sebenarnya dah nak ke restoran berdekatan dengan rumah tapi sebab buffet kami pun berubah arah. Jeritan padu anak-anak yang nak makan McD, maka mak-mak ikutkan aje.

Masa ni tengah beratur. Mujurlah tak ramai orang.

Bergambar dulu sebelum berbuka.

Ini untuk aku dan anak-anak.

Menunaikan permintaan Dak Adik yang nak makan nasi McD. Dari tempoh hari dia minta nak makan.

Kemudian aku order Ice Blended Mocha. Mocha kau bahagia. Selalu kongsi dengan boyfren. Tapi boyfren tak ada aku konker sorang. Puas minum sampai nak terbelahak.

Berselera budak ni makan. Licin. Nampaknya kenalah kat tekak dia tu. Alhamdulillah. Selesai lagi satu hari menempuh Ramadhan. Semoga penghujung Ramadhan ini kita lalui dengan baik sahaja. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim




No comments: