SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, March 23, 2015

~Titipan Isnin~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang semua. Baru berkesempatan mahu menitip sesuatu di sini. Tengahari tadi waktu rehat aku membawa diri ke surau. Mulanya saja nak lelap mata kat tempat duduk tetapi kepala sakit pula letak atas meja. Jadi aku terus baring kat surau.

Catatan pertama untuk hari ini, anak-anak sudah mula bersekolah. Kembali kepada rutin harian. Menjadi tarzan jadian di waktu pagi serta menjadi pelari di dalam rumah. Pelari sangatlah kan.

Catatan kedua, hari ini sudah mula berpuasa. Menggantikan puasa sebab bulan Jun kita dah nak sambut Ramadhan. Jadi memang sudah tidak boleh ditangguhkan lagi. Harus mula sekarang. Nanti dah dekat-dekat barulah terhegeh-hegeh nak menggantikan puasa.

Catatan ketiga, kata-kata di atas adalah penangan daripada drama yang disiarkan malam tadi. Drama lakonan Fizo Omar dengan Diana Danielle bertajuk TALAK. Siapa yang tengok drama tu semalam. Memang emosi dan menyirap-nyirap tengok lakonan Fizo Omar. Sendiri tak percayakan isteri dan sendiri tidak boleh dipercayai. Dia umpama ketam. Ajar isteri jalan tegak tapi dia sendiri jalan senget. Huh! Emo betul aku kalau menonton drama sebegini. Akhirnya talak itu memakan diri. Hati-hati ye semua. Ada pengajaran dalam drama tersebut.

Itu sahaja titipan untuk hari ini. Perlu ringkaskan sahaja entri ini sebab lagi beberapa minit mahu pulang. Dalam fikiran sudah terfikir mahu berbuka apa. Asben aku request mahu makan nasi lemak. Baik bang!!!!!!

Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

tahniah. sebab qada' puasa awal.
aida lom start lagi...
in shaa Allah dlm masa terdekat.
puasa bersama apen, terbaik !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart