Wednesday, March 25, 2015

~Kursus Di Hotel Seri Malaysia~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Bila sudah menjelang ke petang barulah dapat meninjau sebentar blog ini. Mahu update entri ini memang sudah banyak kali tertangguh. Ingat waktu lunch tadi naklah menaip entri ini tapi sudahnya aku tidur. Mata sudah kuyu layu penangan makan nasi lemak. Memang sudah tidak boleh dibuka. Letak batang amncis pun boleh patah. Uhuks...Auta sangat.

Dua minggu yang lepas aku menghadiri kursus di Hotel Seri Malaysia, Ayer Keroh. Alahaiiii...Dekat sangat dengan rumah. Aku drive sendiri ok. Nada berlagak sangat. Agak lama juga aku tak pergi kursus yang bermalam. Asben kata tidur aje kat sana.

Pakej 3 hari 2 malam di sini. Daftar masuk dalam pukul 2 petang. Dapat kunci bilik hantar beg baju dulu. Kemudian baru ke dewan sebab dalam jadual mula 2.30 petang.

Kursus Profesionalisme Pembantu Tadbir.

Lepas daftar dapatlah fail dan buku nota.

Program sudah bermula yang dikendalikan oleh Puan Eja. Penceramah luar yang dijemput. Memang best penceramah ni. Dengan gayanya dan kesungguhan dia menyampaikan ceramahnya sangat memukau. Sebelum mula mesti kena nyanyi ramai-ramai dulu. Puan Eja pasang lagu best-best.

Waktu ni kumpulan aku buat persembahan di hadapan. Kena lakonkan cara untuk melayan pelanggan di kaunter.


Aku yang bertudung coklat. Puan Eja yang pakai kot kuning. Aku dengar umurnya sudah 50 tahun tetapi gayanya tidak menunjukkan umur sebenarnya. Nampak sangat muda.

Esoknya sebelah pagi sarapan gaya di hotel lah kan.

Ini waktu makan tengahari.

Sambung sebelah petang dengan pelbagai aktiviti berkumpulan yang tak putus-putus. Tak sempat nak menguap pun. Huhuhu...

Makan malam.

Aku pun mahu bergambar dengan yang lain.

Hari akhirnya sebelah pagi ada senaman. Bersungguhlah pakai baju sukan.

Selesai bersenam sambung dengan aktivitiberkumpulan yang lain.

Aktiviti ni yang paling aku suka. Break Clap. Seronok sangat!

Kumpulan aku dapat tempat kedua.

Ahli kumpulan aku.

Candid bersama kumpulan lagi.

Sebelum pulang bergambar beramai-ramai.

Candid lagi. Maka dengan itu tamatlah pakej tiga hari dua malam aku berkursus di Hotel Seri Malaysia. Memang menyeronokkan. Kalau ada lagi kursus ni memang nak pergi lagi. InsyaAllah. Itu sahaja entri petang ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: