Sunday, August 14, 2011

~Buat Kali Pertama Di Rumahku~

Salam...
Hari nie dah hari ke 14 kita berpuasa.  Rasa kejap jea kan?? Aku baruler terkedek-kedek nak update pasal puasa pertama.  Oleh sebab aku dah amik gambar jadi haruslah aku menguploadnya di sini sebab kalau nak cuci gambar memangler tak ada jawabnya.  So,layan jelah gambar-gambar aku yang ada.  Aku buat jadi satu cite satu masa family asben datang berbuka puasa dan satu lagi masa my family pulok yang datang berbuka posa di rumah kami.

Nie gambar masa family asben datang masa hari pertama posa.  Yang ada my MIL, adik ipar, abg ipar, biras dan anak-anaknya.  Tak cukup korum sebab sorang adik asben sefamily non ado sebab adiknya sekarang sedang mengikutik Kursus Bomba di Terengganu.  Jom layan..

Inilah family along..Kak long aka my biras sedang menunggu hari untuk bersalin.
This is my MIL...sedang menyusukan si ammar..
Baju oren tue adik ipar aku..ntah apa yang dia layan adriana.

Yang ini pulak masa family aku datang berbuka puasa di rumah aku.  Puasa hari yang ke-6.  Yang ada my mom, my mak long, mak cik dan pakcik (sepupu mak), adik aku, adik ipar, kak sepupu&abg sepupu serta anak-anaknya.  Yang tak ada ayah aku sebab dia dok umah nak pi terawih. Jom layan gambar lagi...

Mereka sedang bersiap sedia...
My mom dan my mak long
Adriana dengan kakak iqah...memang rapat adriana dengan iqah nie..
Yang perempuan makan di atas meja..sebab nak duduk bawah semua tak muat..Lagipun yang warga emas tak boleh duduk bawah bak kata mak aku..kang ada tak boleh nak bangun..Semua sakit kaki..
Sedang menjamu selera
Selesai berbuka...Ammar pun bangun..Seronokkan sesekali bila berkumpul ramai-ramai..Aku sangat-sangat suka moment sebegini.  Tapi bila semua dah balik sunyilah rumah...Memang sangat-sangat terasa...Kita berkumpul hari raya pulak!!!



1 comment:

Ya ALya said...

memang meriah sesangat kan.......