Saturday, May 21, 2011

~Ammar Genap 3 Bulan~

Assalamualaikum semua...

Hari ini 21hb, putera aku Muhammad Ammar Qayyum genap 3 bulan.  Pejam celik sekejap jea ammar sudah menjangkau usia 3 bulan.  Ammar masih bf tetapi aku sudah campur dengan fm atas sebab-sebab tertentu.  Aku tidak berjaya untuk fully bf ammar.  Tetapi alhamdulillah aku masih dapat berikan ammar susu ibu berbanding dengan kakaknya.  Secara jujurnya memang sedih.  Aku tidak berapa arif dalam dunia penyusuan.  Itu jea yang boleh aku ungkapkan.  Aku tidak punya stok ebm yang banyak seperti orang lain.  Bila tengok stok-stok orang lain yang melimpah ruah terasa diri ini tersangatlah kerdil. 

Berbanding dengan anak pertama, bila tahu orang fully bf kan anak mereka aku cepat terasa sebab aku tidak dapat melakukannya sebab aku pernah menanam azam untuk memberi ammar susu ibu sepenuhnya.  tetapi tidak dapat dielakkan atas sebab-sebab tertentu.  ammar hanya dapat fully dalam sebulan jea. 

apa-apa pun aku harap anak aku akan membesar dengan sihat.  siapa yang tak nak buat yang terbaik untuk anak-anak kan??

Inilah wajah ammar ketika ini...




Ada tak di kalangan anda yang senasib dengan aku??yang pernah menanam azam untuk beri susu ibu sepenuhnya tetapi tidak berjaya?

Nota Mama>>Isnin nie (23/05/11) ammar ada checkup utk 3bln...kali nie aku kenalah pegang ammar masa inject sebab papanya tak ada pi kursus..selalu asben yang pegang.  aku nie memang jenis penakut..

1 comment:

atanayuiman @ Jue said...

semoga sentiasa sihat yea ammar. pasal bf tue, xper kak.. yang penting, bila bersama ngn dia, akak direct bf jer.. Insyallah lebih setahun akak leh bf ammar lagi.. then, masuk keje nnt sesi pumping mst kena buat supaya bf tak putus dan b sentiasa stimulate untuk produce susu..

tips dari kawan jue yg campur susu but, still bf anak sehingga setahun lebih...

p/s : asben akak kursus kat AKMAL ker? kalo yea, sama lah ngn abg ipar jue... hehe