Monday, November 13, 2017

Sukan Tahunan SJKC Keh Seng

Assalamualaikum.

Hai semua.

Selamat pagi. Hari ini entri awal pagi. Bukan sebab rajin atau apa. Entri-entri hari ini semuanya auto published. Semalam, saya pulun menulis. Walhal saya kena kejar yang misi #Projek100ppSehari. Boleh leka buat benda lain. Sebab tengah buntu. Blank. Jadi saya terpaksa tinggalkan kerja itu sebentar. Harapnya tidak berlamalah saya begini.

Lagipun bila tengok di ruang draft, banyak entri yang tertangguh saya peram. Ada yang berbulan-bulan lamanya. Masa sangat mencemburui saya. Apa nak buat. Saya cuba juga mencari ruang dan peluang untuk terus menulis.

Saya pun dah lupa tarikh masa hari sukan sekolah Adriana. Kalau tak silap 8 Oktober bersamaan hari ahad. Sukan Tahunan SJKC Keh Seng diadakan di Sekolah Menengah Seri Kota. Kami sekeluarga pergi sebab Adriana masuk lumba lari. Tak sangka sebenarnya dia terpilih untuk sukan tersebut. Yelah, anak saya itu kurus keding saja sampaikan orang kata maknya tak bagi makan. Haha. Jadi bila dia beritahu dia terpilih, saya macam teruja dalam pada masa yang sama terkejut.

"Eh, betul ke Nana terpilih?" Berkali-kali juga saya bertanya padanya seolah-olah tidak yakin. Teruk betul pemikiran saya.

Jadi, awal pagi kami semua sudah berkampung di perkarang sekolah berkenaan. Turut dibawa sekali adalah mak saya. Neneknya pun turut nak memberi sokongan. Jadi kiranya, mereka jadi tukang sorak. Hehe.

Inilah geng sorak diketuai oleh saya. Ammar masa ini ikut suami cari parking. Kami yang perempuan-perempuan turun dahulu.

Sekitar padang murid-murid sudah berkumpul.

Majlis perasmian. Ada perarakan masuk padang.

Ini usai perarakan masuk padang.

Ada senam aerobik.

Waktu ini acara sudah bermula. Dan ini giliran Adriana untuk berlari 100 meter perseorangan.

Akhirnya, dia dapat merangkul emas. Saya maknya, teruja sebab saya dulu masa sekolah memang tak aktif bersukan atau dalam erti kata lain saya tak minat bersukan. Jadi bila anak saya minat, saya teruja dan menyokong apa yang dia minat.

Bergambar dengan cikgunya.

Acara kedua.

Jalan guna terompah.

Nun di sana mak saya sedang duduk.

Adriana dan kawan baiknya, Damia.

Saya kongsikan videonya sekali.

Ini video masa lumba lari.

Ini pertandingan jalan pakai terompah. Kumpulan merah dapat tempat pertama. Adriana sudah terselindung dek kawannya.

 Ini masa lumba jalan pakai terompah.

 Ada pun gambar yang nampak Adriana.

Ini untuk acara larian 100x4.

Untuk larian 100x4 kumpulan merah mendapat tempat ketiga.

Begitulah kenangan buat Adriana. Tahun ini adalah tahun terakhir di SJKC Keh Seng. Tahun depan dia akan bertukar ke sekolah lain. Jadi ini yang boleh dijadikan sebagai kenangan manis buat dirinya. Lima tahun dia bersekolah di sekolah kebangsaan cina termasuk tadika dua tahun. Sedih sebenarnya tapi keadaan terpaksa untuk saya buat keputusan memindahkan dia ke sekolah kebangsaan. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: