Wednesday, July 13, 2011

~Perbualan Antara Mama dan Adriana~

Salam...Entry nie tanpa gambar yea.  Perbualan antara aku dan adriana sebelum tidur.  Masa tue aku dah baring nak tidurkan adriana.  Kalau aku tak tidur memang dia takkan tidur.  Selagi aku buat keje dia hikutnya aku ke hulu ke hilir.  Tengah baring-baring tiba adriana cakap..

nana    : Ma, nak tengok majalawak..(maharajalawak)
mama  : Dah malam mana ada maharajalawak..
nana    : Nak tengok nabil..nabil cakap sangka tak??(ada ke nabil cakap perkataan sangka tak??)
mama  : ada ke nabil cakap?
nana    : ada..jambu 'apa pun tak boleh'
mama  : jozan?
nana    : awananonano...
mama  : sepah?
nana    : OMG masa dia banak tue..(episod sepah buat persembahan perempuan bersalin)..
mama  : iye...
nana    : mama ada cakap OMG tak masa bersalin...
mama  : hehehe (gelak tak tahu nak jawab) 

Tak terlintas di fikiran yang adriana akan tanya mamanya begitu.  Teringatkan kisah melahirkan adriana aku bersalinkan adriana dengan kaedah vacuum...:-)

Inilah pengaruh dari tv.  Jadi kenalah berhati-hati dalam setiap perkataan dan pergerakan sebab budak-budak cepat ingat dan akan mengikut nanti.  Peringatan untuk diri sendiri!!!

2 comments:

Ryn said...

tergelak aku wei...bijak ank ko..

kathy said...

adoiiiyaiiii...nana..nana...hahahahah..ade x kngah ckp cmtu?OMG..OMG..OMGGGGGGGGGGGGG...hahahaha..