Monday, March 29, 2010

~Percubaan Yang Tidak Menjadi~

Minggu lepas kan da gaji..seperti biasa kami akan bershopping barang-barang keperluan...yang paling penting adalah susu adriana..aku bercadang nak selang-selikan adriana dgn susu lain..kalau adriana ok bolehler tukar...



sekarang adriana minum susu Progress Gold...memang dari dulu adriana minum brand Wyeth...setakat nie belum tukar lagi..mak aku bising kalau aku nak tukar susu..hehehe...katanya budak da serasi nak tukar2 susu..lagi pun aku nak cari susu yang murah kosnya..hehehe...adriana nie kuat minum susu...kalau beli 900gram tue boleh abis dalam masa seminggu jea...jenuhler aku nak membelinya...jadi, aku ingat nak selang-selikan adriana dengan Sustagen..
sebab adriana nie susah sikit kalo nak makan..dia banyak main-main kalo nak makan nasi..kalau time mood dia elok abis pulak nasi yang adriana makan...so, cubaan pertama sabtu lepas bangun pagi aku buatkanlah susu SUSTAGEN nie..aku belikan adriana yang perisa vanila..mula-mula adriana hisap..pas tue adriana tengok jea susu tue..pas tue adriana letak kat tepi botolnya then dia hisap air putihnya..

aku pun tanyalah "adriana, kenapa tak minum"

adriana "tak nak"

aku pun biarkanler dulu...mungkin adriana belum nak minum susu lagi...pas tue sampai tengahari susu tue tak diusik pun...tengok adriana tak minum susu aku pun buatkan susu PROGRESS dia tue...aku bagi dekat adriana..aku kata "adriana minum susu nie..mama buat baru"
adriana amik then dia rasa dulu..pas tue baru adriana minum sampai abis...

pas tue aku cite dgn asben malamnya, asben kata try buat pekat2..esoknya aku trylah buat mcm mana yang asben aku ajar..hehehe...macam biasa adriana menolak..pas tue aku trylah minum skit..

aku cakap dgn adriana "adriana sedaplah susu nie"
adriana jwbnya " tak dap"
terkedu jea aku dgr apa yang adriana jawab...

so, kesimpulannya aku tak jadiler nak campur susu adriana tue..aku cite kat mak aku..mak aku kata tak payah tukar2 susu adriana tue..bagi jea dia makan...
nasib ada kwn dekat ofis yang anaknya minum susu SUSTAGEN..jadi aku bagi dekat dia jealah...
adriana...adriana...

SEKIAN!!

No comments: