Wednesday, March 24, 2010

Adik nak tanye je......

Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb


















Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?














Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?














Ibu terkhayal dengan pujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?












Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?













Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...
tapi benarkah bu?



















Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?













Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?














adik cuma nak tanya je bu.....














Note : Post nie berdasarkan kiriman email daripada seorang teman aku..sedih bila bacakan mengenai cerita ini..kesian pada baby yang tidak berdosa ini..kenapa sungguh kejam mereka ini??adakah mereka sudah tidak mempunyai hati perut untuk menyayangi bayi ini??tidak kasihan kah mereka pada anak2 ini??

8 comments:

fazilzura said...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..

nape tepek gambo ni ... aritu dh nangis abis2an dh .. huhuhuhu

LYaFRINA said...

ya allah...
kesian nyer tgk baby2 ni semua...
ntah la,,, smpai bila semua ini akn b'akhir???
mmg x bkesudahan...

" IBU & AYAH didlm n3 ini....
IBU yang cuma ingin buktikan Cinta pada Ayah..."
Hasil drp ingin membuktikan cinta tu, lahirla benih AYAH dlm rahim IBU...
Tiba2 AYAH menghilangkan diri...
IBU hilang arah..
sehingga,,,
ADIK menjadi mangsa..

Adik jgn sedih...
Adik mangsa pganiayaan AYAh & IBU adik..
Sesungguhnya tempat adik di Syurga Abadi...

zue @ annaleeya said...

Ya Allah sedihnye tgk gambar2 tuh... terus jer akak ingatkan anak... nape la tergamak diaorg nih wat camtuh... wat beby tuh mcm sampah.. mengalir airmata akak bila tgk gambar2 tuh...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

aduhh..mmg takleh tgk la gambor2 camni
rasa nak bunuh ibu bapa zalim kat dunia nih!

mama_izz said...

salam.. sedihnye tengok budak2 ni.. aduii!! kalau taknak bagi la orang yang memerlukan.. banyak yang nak.. sape la yang agaknya bengong sangat buang baby2 ni.. aduhai teringat lak anak2 kat rumah..

Aleyn said...

Sedihnyer entry kali ni

@lfidah said...

kak zura:sedih tgk gmbr2 nie..nak berkongsi dgn semua org..huhuhu

lya:kesian kan lya..smpi ati dia org bt pd insan kecil nie..

@lfidah said...

zue@annaleeya:sedihkan tgk gmbr nie..mmg tgk pic nie teringat anak kat umah..

rose:mmg zalim lah mereka nie..

mama izz:wsalam..sedihkan??memang terasa sedih bile baca ayat2 tue..zalim sungguh..org tak de anak punyalah berusaha nakkan anak..dia org pulak buang2 jea...

aleyn:memang sangat menyedihkan...