Thursday, March 4, 2010

~Aktiviti Petang Adriana~

Aktiviti petang kami dari isnin ari tue..pas balik keje aku ajak asben pi joging..aku kata boleh bawak adriana main2 dekat taman permainan..asben pun bersetuju..petang tue dengan semangatnya aku membawa adriana pi ke Stadium Tun Fatimah untuk beriadah di sana..berlari-lari anak..kejap adriana jalan..kejap dia lari..nak berdukung pun ada..penat gak aku time kena dukung adriana..sesekali biarlah dia nampak dunia luar..asben pun jogging...aku idaklah jogging..setakat berjalan pun da cukup...ok tak??aku ajak tapi aku tak joging...aku tak amik gambar masa ari isnin tue...tapi ari selasanya kami tak pi joging..sebab keadaan adriana tidak mengizinkan..nak tahu sebab apa???baca sampai abis...hehehe...

petang semalam aku dengan asben bawak adriana lagi untuk beriadah...kali nie mak aku pun ikut...mak aku kata saje nak amik angin...tapi kali nie adriana tak seperti nak berjogging..masa aku sampai rumah, aku tanya adriana "adriana, jom gi jogging"
adriana : "xnak..xnak..atit"
so, kenalah berselipar jea...tak bolehlah nak pakai kasut..nielah gambar sepanjang adriana di taman permainan.










masa naik buai nie..ajak turun sebab nak balik..
adriana boleh tak nak turun..
jenuh nak pujuk dia..nak bawak turun adriana boleh duduk bawah...
nak tahu sebab apa adriana tak boleh nak pakai kasut??
inilah sebabnya...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

kaki adriana melecet...masa isnin ari tue adriana pakai kasut..
masa nak balik bukak kasut dia jadi macam nielah..
aku pun tak perasan..memang dok menangis jealah..
pedihkan..bile menangis adriana cakap "ki..atit"
balik2 jea adriana terus cakap dekat neneknya..
nak tidokan adriana malam tue memang kena banyak bersabar..
disuruh tiuplah, kipaskanlah...sampai nak jalan pun adriana tak berani..
jadi budak baik kejap malam tue...hehehe

inilah keadaan kakinya yang melecet..
malam tadi aku amik...kesian adriana...

Note:Hilang kejap semangat nak berjogging...


3 comments:

Aleyn said...

Kesiannyer Adriani, sakit tu melecet...tampal plaster lah..pastu pakai selipar jer sampai baik yer...Adriani is a strong girl...

ibu_umairah said...

....budak2 biasa la kan....rajin2 sapu ubat yee,mesti pedih itu bila nak mandi....u are good girl

@lfidah said...

aleyn:a'ah..dia dok menjerit kalo masa mandi..memang tampalkan dia plaster..kalau dia tgk merah dia jerit..hehehe

ibu umairah:memang pedih ms mandi..adriana memang menjerit2..