Sunday, April 22, 2012

~Berbowling Di Malam Minggu~

Malam tadi kami berbowling bersama adik-beradiks asben.  Kali nie semua ada.  Cukup korum yea.  Sebelah asben ramai adik-beradiks.  5 orang adik-beradiks semuanya.  Jadi semua berapa orang erk??Hikhikhik.  Family aku ada 4 orang, family along 6 orang, family uda 3 orang, mil aku dan 2 orang adik ipar yang belum bekeluarga sendiri. :D Kiralah.  Ramaikan?  Bayangkan betapa kecohnya kami semua.  Dengan anak-anak kecil janganlah cakap.  Aku memang tak boleh nak duduk bersantai.  Terkejar-kejar, berlari-lari anak mengejar anak.  Hikhikhik.  Siapa lagi kalau bukan ammar.  Merata dia berjalan.  Seronok yea dapat bebas.  Kalau kat rumah tak macam nie mahu-mahu duduk dalam almari perhiasan.  Sabajelah.

Kita orang kuar dalam 8.30 malam.  Biasalah dok terhegeh-hegeh menguruskan anak-anak dan diri sendiri.  Aku orang last siap daripada 3A tue.  Lepas maghrib barulah aku bersiap sebab anak-anak dah aku siapkan awal.  Adriana lagi excited bila tahu malam nak pi bowling.  Mandi petang tak payah suruh dia mandi sendiri.  'Nana nak mandilah, nak pi bowling.'  Excited bebenor macam dia pulak yang nak main.  Jomlah layan gambar pulak.

Bila kita orang sampai rupanya along sekeluarga, mil aku dan adik-adik ipar aku dah sampai.  Mil aku achik yang bawak.  Uda aje yang belum tiba.  Nie sedang menanti uda sampai.

Macam biasalah aku mesti nak bergambar punya.  Asben aku jadi mangsanya jadi photoG.

Apalah yang asben aku tengok nie.  Yang baju ungu kak ipar asben aku.  Kira biras akulah.

Tudia uda sekeluarga sudah sampai.  Baju merah tue biras aku yang sekepala dengan aku.  Kami memang rapat.

Ammar dan papa.

Ammar dan sepupunya, Balkis.  Lahir tahun yang sama cuma beza bulan.  Dalam dekat-dekat habis ammar lepuk muka si Balkis.  Sudahnya menangis si Balkis.
Duduk dulu sementara menunggu turn.  Land penuh.  Uda dah pi booked.

Nana+Alya = NanAlya.  Best cousin forever.

Kami bertiga.  Adriana ntah ke mana.  Biasalah dah jumpa sepupu sepapatnya.

Akhirnya inilah land kami malam tadi.  2 land dan 9 orang pemain.  Aku mestilah main jugak.  Sudah lama tidak mencampak bola.  Malam tadi kita orang main untuk 3 frames.  Naik lenguh tangan.
   
Tudia.  Aku sedang fokus yea.  Berangan nak strike kekononnya.

Macam nak pecah lantai tue kubaling bola.  Merenung ke mana bola itu pergi.  Samada terkena atau tersasar ke longkang.  Hikhikhik...

Biras-biras aku dengan skill masing-masing. 
Inilah keluarga aku.

Biras-beras yang suka bergambar.  Ty, ko suka bergambar jugak kan???Kak ngah memang tak boleh nampak kamera. :D

Kan dah kata gila bergambar.  Laki akuler yang tension melayan karenah aku.

Markah kami untuk game yang pertama.  Nama aku yang kedua tue.  Yang penting markah aku mengatasi markah asben.  Nama asben aku yang Ngah atas nama aku Mak Ngah.  Sebelah asben anak-anak buah panggil aku mak ngah.

Kathy dan Wan.  Adik ipar dan beras aku.  Opss biras aku.

Anak-anak kecil ini menjaga bola bowling.  

Tudia asben aku.  Fokus tue nak membaling.  Nak kalahkan akuler tue.  Tension jea markah bini lagi tinggi dari dia.  Tuelah suruh ajar baling bola pusing tak nak ajar.

Tengok ke mana bola pergi.  Masuk longkang tak?Bila time aku berebut nak tolong baling.  Saje nak bagi aku kalah.

Mil aku menjaga cucu-cucunya.

Me with my lovely biras.

Ini pulak markah untuk game kedua.  Asben aku kalah lagi dengan aku.  Aku memang berlumba dengan asben aku jea.

Adoi kami berdua.  Bergambar lagi.

Dan ini pula mata untuk game ketiga. Hehehe.  Kita orang habis dalam pukul 12.30 malam.

Sudah mahu pulang.  Kami di parking kereta.

Patutnya ini bukan gambar candid.  Nak suruh adriana bergambar dengan mak udanya.  Tapi entah apa angin dia datang.  Dia tak nak bergambar.  Sudahnya aku snap aje.  Saje nak banyakkan gambar.

Last sekali gambar penutup untuk entry ini.  Ini Haikal anak along.  Dia suruh aku amik gambar dia.  Kal, ko masuk blog mak ngah tau.  Macamler dia baca blog aku. 

Balik dari bowling singgah kedai mamak jap makan tosai.  Perut aku lapar.  Itu yang ajak asben singgah makan.  Itulah cerita malam minggu kami semua.








                                                                                                                      

Saturday, April 21, 2012

~Happy Weekend~




Happy weekend friends.  Have a great weekend.  Hope you have a relaxing weekend and enjoy your weekend.  Ok see u then for next entry.








                                                                                                                    

Friday, April 20, 2012

~Port Baik Punyeeee~

Korang nampak tak dekat mana ammar duduk?Adoilah budak sorang nie.  Aku memang kosongkan ruang tue sebab kalau ada perhiasan memang tak akan statiklah perhiasan tue pun.  Akhirnya dia yang duduk di situ untuk memenuhi ruang tue.  Nampak macam best aje kan dia dok kat situ.  Siap ketawa bila kuar dari situ.  Rumah ada kerusi kat situ jugak adik nak duduk.  Mencari ilham agaknya. :D  Tak lama lagi frame gambar atas tue kena simpan dulu sebab ammar dah nak sampai.  Kejap-kejap nak diangkat frame tue.  Moral : Tak payah ada perhiasanlah.






                                                                                                                         

Thursday, April 19, 2012

~Spontaneous Thursday - Bila 3 Orang Anak~

Pagi ini entry spontan.  Verangan nak tambah anak.  Hikhikhik..Tak dapat kubayangkan bila betul terjadi seperti gambar di atas.  Nak-nak kalau ammar masih kecil sudah beradik.  Uwahhh..Nanti-nantilah dulu yea. :D  Belum bersedia dari segi fizikal dan mental.  Ini pinjam dulu anak adik kekonon anak aku.  Anak buah pun anak jugak kan pada aku.  Tengok ammar.  Dia memang aim nak cekau muka si nayli jea.  Aku dukung nayli kejap-kejap dia datang dan aku jadi tukang tepis.  Naya oi anak orang kena cekau oleh anak teruna aku nie.  Itulah indahnya bila ada anak-anak sebagai penyeri rumahtangga kita.

Sekian...







                                                                                                                      

Wednesday, April 18, 2012

~BE dan Cashout Nuffnang~

Sejak kebelakangan nie, aku nie asyik-asyik nak cite pasal nuffnang.  Kalau tak update nanti tak ada cite terbaru pulak dekat blog aku nie.  Tadi saje cek akaun nuffnang.  Hari-hari sebenarnya pun aku cek akaun nuffnang nie walau kutahu duitnya statik dan tidak bertambah.  Tapi ada aku kesah??Saje seronok nak tengok akaun nuffnang.  Sekali tengok ada 5 BE dari nuffnang.  3 BE dari blogshop aku.  Alhamdulillah..Terima ajelah bila nuffnang sudah bagi BE.  Jangan banyak bunyi.:D

Lagi satu mengenai nuffnang, aku sudah pun boleh cash out duit nuffnang tue.  Tapi dari hari tue aku perap dulu duit tue nak banyak sikit dari RM50.  Ish ish ish tamak sungguh.  Maka hari nie rasanya aku nak cash out ajelah duit tue.  Dapatler guna duit tue beli something.  Jangan tamak-tamak.  Moral : Orang tamak selalu rugi.





                                                                                                                        

~No Wordless Wednesday For Today~

Morning...

Hari ini tak nak buat entry wordless wednesday.  Hari nie nak berkata-berkata.  Mahu menaip sebanyak yang boleh.  Nak memerah otak untuk mengarang supaya sesekali otak ini berfikir.  Selalu memang banyak pikir pun.  Hikhikhik...Motif sebenar??Entahlah.  Tak ada motif. 

Nak cite pasal ammar.  Alhamdulillah ammar sudah sihat.  Sudah kembali aktif dan kembali ceria.  Mama sudah hilang rasa susah hati.  Memang sangat-sangat susah hati bila anak tidak sihat.  Semua ibu, mak, mama, umi, mummy akan rasa begini bukan.  Apa-apa pun rutin harian kembali seperti biasa setelah 4 hari aku menjadi seperti bukan orang.  Hehehe.  Tidur malam tak lena, asyik berjaga, nak-nak sendiri pun tengah tak sihat haruslah jadi seperti bukan orang.  Abis jadi apa kan??Pikirlah sendiri.

Inilah ammar.  Gambar minggu lepas sebelum ammar demam.  Masa nie sedang tunggu papa.  Nak ke keje nie. 

Ammar sudah kembali ceria seperti ini.  Cuma sesekali masih merengek tapi masih boleh dikawal.

Oklah itu saje entry pagi ini.  Aku mahu pergi sarapan dulu yea sebelum memulakan kerja-kerja di atas meja ini.  Mari kita isi minyak dulu.  Korang dah sarapan tak??Pada sesiapa yang belum sarapan baik pegi sarapan dulu, kalau yang sudah sarapan bolehlah mulakan tugas anda. :D  Kena sarapan dulu ok sebab aku ada terbaca artikel berita harian mengenai sarapan pagi yang berbunyi 'Tak sarapan, minda tumpul.'  Moral : Marilah kita bersarapan.