Thursday, April 30, 2020

Drama Korban Kasih

Assalamualaikum.

Selamat malam semua.

Korban Kasih sebuah drama yang ditayangkan di TV1 jam 7.00 malam. Mulanya aku tak sempat nak menonton tetapi bila ada yang review tentang drama ini aku pun terjebak. Cumanya aku menonton di Youtube saja. Tak sempat nak melayan televisyen waktu-waktu begitu.

Jadi aku pun melayan di Youtube saja. Baru menonton sehingga episod 3. Sekarang sudah episod 6 kalau tidak silaplah. Ceritanya mengisahkan ibu yang pilih kasih terhadap anaknya. Menonton episod 1 saja sudah terasa sedih.

Ada sesiapa yang mengikuti drama ini?

Drama ini sebenarnya adaptasi daripada novel karya Fatimah Saidin. Novel lama tapi aku baru saja membelinya. Aku suka menonton kisah kekeluargaan.

Ini antara pelakon-pelakonnya. Dalam novel ada lima orang adik-beradik. Dalam drama cuma empat orang saja. Adik-beradiknya, Kaklong lakonan Ezaty Abdullah, kemudian si kembar lelaki Jamal lakonan Azrel Ismal, Jalil lakonan Saharul Ridzwan dan si bongsu Fatimah lakonan Zara Zya. Ayahnya Hasnul Rahmat dan emaknya Dynas Mokhtar.

Novel Korban Kasih yang aku beli dari Shopee. Mujur ada lagi waktu aku beli. Semalam ramai yang mencari di Shopee tapi sudah habis. Aku memesan kelmarin dan semalam sampai. Cepat betul penghantarannya. Bolehlah baca novel ini sebab kata orang novelnya lagi sedih.

Itu saja coretan ringkas malam ini.
Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

1 comment:

NA said...

Pelakon semua hebat. Ada tertengok sedikit tapi tak ikuti sebab waktu Maghrib.