Wednesday, April 22, 2020

Pesanan Khidmat Masyarakat Bersama Sahabat

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Entri pagi ini pula aktiviti bersama teman-teman di JKM. Hanya dua orang saja yang ex-JKM. Cuba mengisi ruang bersama mereka dengan aktiviti. Seharian berbincang dan kami pun mulalah dengan bergambar. Menunggu sorang-sorang hantar gambar dan aku gabungkan.

Sebelum itu, aku sudah melakukan aktiviti ini bersama keluarga yang terdiri daaripada anak-anak buah, adik ipar dan sepupu. Kali ini aku bersama teman-teman pula.

Aku sudah update di Instagram dan juga di laman muka buku. Sebelum itu aku sempatlah menulis pantun untuk dijadikan caption gambar. Aku salin di sini semula pantun-pantun tersebut.

Dari Johor Bahru ke Melaka,
Terpisah kerana wabak corona;
Dapat berkumpul di alam maya,
Persahabatan yang terjalin masih terjaga.

Dari Johor Bahru ke Melaka,
Masing-masing duduk di rumah;
Teknologi canggih mengeratkan kita,
Kekal berhubung walau terpisah.

Dari Johor Bahru ke Melaka,
Doa kita tetap sama;
Bertabahlah kita menahan duga,
Melawan covid yang durjana.







Nota kaki: Simpan sini sebagai kenangan dunia dilanda pandemik Covid19.

Kami yang bergabung antara JKM dan ex-JKM. Ingatlah, kita masih belum menang tapi kita mesti menang. Walaupun ada penurunan kes tetapi jangan terlalu selesa. Kita mesti kekal duduk di rumah bagi memastikan wabak ini betul-betul telah tiada.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

#pkp
#perintahkawalanpergerakan
#2020
#covid19
#stayathome
#kitajagakita
#staysafe

2 comments:

NA said...

Tengok ikan TV pun camni juga.
Kita mesti menang tapi belum menang lagi. Kena sabar supaya kesusahan tu berakhir.

Siti Yang Menaip said...

comelnya semua join sekali..
insyallah we will win =)