Tuesday, October 30, 2018

Hiking Di Bukit Gasing

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Entri ini sudah agak lama tertangguh. Nak menulis sesuatu entri pun nak kena tunggu moodnya sampai. Gambar sudah lama aku upload tetapi itulah nak menulis entri ini asyiklah tertangguh. Dari sehari ke sehari sudahnya terbiar.

Baiklah, aku kongsikan kisah aku hiking di Bukit Gasing masa cuti Hari Malaysia. Aku sudah tentu empat beranak. Ada dua orang kawan aku yang geng lari ikut sekali tetapi suami-suaminya tak ikut. Sepatutnya nak ke Bukit Broga tapi hari tu tutup. Jadi sudah alang-alang sampai carilah bukit lain untuk didaki. Gigihlah mereka. Aku ni mengikut saja sebab hiking ni bukan jiwa aku pun.

Pagi-pagi buta sudah keluar rumah.

Mereka parking kereta di sebelah sana.

Anak-anak aku.

Sudah ramai yang menunggu mahu mendaki.


Permulaannya dimulakan dengan bergambar.

Sudahlah kena panjat, aku memikul beg yang dalam dia ada macam-macam barang. Dah macam badang pun ada aku rasa.

Inilah geng lari aku.

Aku dan Nana.

Tengok muka aku yang tak semenggah. Penat wei.

Dalam penat sempat juga bergambar.

Kami lagi bergambar.

Suami aku adalah sebab memang dia ketuanya.

Kami memang sudah berjanji nak sedondon.

Akulah tu.

Ammar dan Emir.

Kita orang tak habis-habis dengan bergambar.

Tadi berdiri, ini duduk pula.

Style bergambar dalam hutan memang begini.

Aku memang yang ke belakang.

Bergambarlah dengan suami sendiri. Takkan nak bergambar dengan suami orang. Hahaha.

Semangat budak bertiga ni.

Mama dan anak-anak.

Sudah sampai di bawah.

Bergambarlah beramai-ramai. Lega bila sudah selamat tiba di bawah.

Sebelum pulang bergambar di pintu gerbangnya.

Aku suka gambar ni.

Seronok sangat dah nak balik. Akulah tu.

Gambar kami empat beranak semestinya.

Begitulah kisah aku berhiking bersama suami, anak-anak serta kawan-kawan. Entah bila lagi aku nak hiking aku pun tak tahu sebab bila suami buka aje cerita hiking aku elak. Boleh tak ajak aku buat aktiviti lain? Hahaha.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: