Monday, October 15, 2018

Cuti Tiga Hari

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Bila cuti tiga hari memang agak lemau mahu memulakan isnin. Cuti dua hari pun dah cukup lemau apa lagi cuti tiga hari. Hahaha. Jumaat lepas warga Melaka cuti sempena Hari Jadi TYT. Aku paling seronok sebab dapatlah cuti sekali dengan suami.

Bukan senang nak dapat waktu cuti hujung minggu yang sama. Jadi bila cuti sama memang perkara yang paling menggembirakan aku. Khamis malam aku sudah ajak suami melepak. Kebetulan dia sampai awal. Ammar habis tuisyen jam 9 malam kita orang terus keluar. Malam itu aku gantung kuali.

Ajak lepak di Mc Donald. 

Makan malam kami empat beranak.

Esoknya pula, jumaat. Sebelah pagi anak-anak tuisyen. Dapatlah aku bersarapan berdua dengan suami di kedai.


Teman suami driving range.

Aku pula menelaah novel.

Lepas solat jumaat keluar. Balik rumah mak. Sebelum tu pergi cuci dan vakuum kereta aku.

Dari rumah mak balik rumah mak mentua. Sebelum tu menyinggah tepi pantai dulu. Sudah lama tak berjalan ke sini. Nampak tak anak-anak aku di sana.

Mak mentua masak lauk ikan duri masak lada. Berselera sungguh. Dengan urapnya. Kemudian lepas maghrib aku dan suami balik. Anak-anak tinggal di rumah mak mentua. Aku dan suami bila berdua panjanglah langkahnya. Kami menonton Paskal The Movie.

Nanti aku review ya.

Xoxo.



No comments: