Friday, August 11, 2017

Sambutan Raya JKMN

Assalamualaikum. Salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat pagi. Salam jumaat. Mencari masa untuk menulis di sini. Sudah berapa minggu aku tidak berjaga malam untuk menulis. Entahlah. Kesuntukkan masa. Minggu ini ditambah pula dengan anak sedang periksa. Jadi tumpuan sudah sepenuhnya diberikan pada dia. Rindu menulis namun rindu itu terpaksa dipendamkan.

Aktiviti menulis kena dijalankan sebab aku ada kena edit cerpen yang terpilih untuk Antologi Cerpen Adiwarna. Sudah menerima emel selanjutnya daripada pihak editor. Mengejar due datenya ahad ini. Kemudia anekdot bersama Geng TSJD. Begitulah.

Baiklah, cerita raya masih belum nampak penutupnya. Banyak kut lagi entri yang tertangguh. Memang kena ambil masa sebab nak memilih gambar dan sebagainya. Itu yang membantutkan niat itu.

Jabatan aku adakan sambutan raya pada hari terakhir Syawal. Siap ada khemah. Kali ini kedudukan khemahnya di belakang bangunan. Tempat parking. Hari tu aku pergi kerja awal sebab nak dapatkan parking dan aku pontengkan anak-anak daripada ke sekolah. Terpaksa. Kawasan pejabat aku tu tempat parkingnya memang terhad. Kalau hari biasa pun parking memang dah susah nak dapat. Inikan pula bila ada sambutan begini. 

Sebahagian kawasan parkir yang telah digunakan.

Kawan-kawan aku.

Gerai sate.

Gerai-gerai pelbagai makanan.

Kami berempat.

Sekali kali kami berempat.

Sudah penat bergentayangan dan menayang muka di bawah, naiklah ke atas.

Kafida dan Kamira berpisah tiada. Iye ke? Dulu iye, sekarang tidak lagi. Haha.

Itulah beberapa keping gambar yang dapat dikongsikan di sini sebagai kenangan pada masa-masa akan datang. Semoga dapat lagi begini dengan kawan-kawan tahun depan. InsyaAllah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: