Pages

Saturday, April 10, 2010

Hari Sabtuku...

Hari sabtuku...pagi nie aku tak buat apa..just breakfast di rumah makan mihun goreng...then, kemas-kemas apa yang patut..mak aku mintak tolong tukarkan langir pintu dan langsir tingkap.  kerja yang amat berat.  sebab rumah mak aku tingkap ada 5 tingkap dan satu pintu besar.  mak aku nak pegi kenduri.  aku malas nak ikut sebab nak settlekan kerja rumah. 

so, dengan bantuan asben aku dia yang memanjat tangga untuk pintu besar.  lepas, siap memasang langsir aku kemaskan stok2 barang untuk SweetLovelyShoppe.  Just kemas dalam almari jea dan letak separuh dalam kotak2.  sebab ada stok baru tiba.  maklumlah duduk di rumah mak tempat agak terhad.  kenalah letak di dalam almari sahaja.  kalau ada rumah sendiri boleh khaskan satu bilik untuk barang-barang nie.

Nak ada kedai mungkin lama lagi impian itu akan tercapai.  mungkin satu hari akan terlaksana jua.  mudah-mudahan doa aku akan dimakbulkan.

Petang nanti asben ajak gi jalan-jalan.  katanya nak pi ke Mahkota Parade (MP) dan Pahlawan Walk.  da lama tak pi ke MP.  dekat Pahlawan Walk nie ada gerai-gerai jual mcm-mcm jenis barangan.  dekat sini ramai peniaganya terdiri daripada orang Melayu berbanding Jonker Walk.  aku pernah pegi sekali jea ke Pahlawan Walk nie.  memang ramai gilo orang yang datang.  kalau di Jonker Walk ramai peniaganya orang cina.  teringin jugak nak bukak gerai dekat Pahlawan Walk nie.  tapi keadaan belum mengizinkan aku untuk berbuat demikian.  banyak lagi komitmen aku.  pada sesiapa yang tahu kat mana di sekitar Melaka nie yang ada bukak booth2 untuk berniaga bolehler inform aku. :-)


No comments: