Thursday, April 1, 2010

Bila suami bertukar tempat kerja...


 

Isnin yang lalu (29/03/2010) asben aku mula keja di tempat baru.  so macam biasalah tempat baru, semuanya baru.  kena menyesuaikan diri dengan suasana tempat kerja yang baru, kerja baru yang bakal dipikulnya dan yang paling penting mesti dapat kawan baru.  so, balik petang tue pelbagai persoalan yang ditanya oleh aku.  soalan wajib yang akan ditanya oleh semua isteri kepada suaminya.  asben aku pun jenis yang suka bercerita jugak.  jadi setiap apa yang asben aku cerita mesti ada jugak soalan daripada aku.  hehehehe...  bukan apa, kita pun kena tahu suasana di tempat kerjanya.  antara soalan-soalan yang akan sempat aku tanya adalah seperti berikut :-

1.  sampai ofis jumpa sape dulu? lapor diri kat PSM..  jumpa bos
2.  dah tahu kerja dekat unit mana? belum lagi.  bos ramai pi meeting
3.  da dapat tempat belum? belum lagi. bilik tak ada kosong
4.  ramai ke staff kat situ? ramai gak..
5.  ramai laki ke pompuan? sama jea. tapi ada satu unit yg ramai pompuan
6.  pompuan tue tua ke muda2? ada yang tua ada yang muda. 


Itulah persoalan-persoalan yang akan ditanya oleh semua isteri kepada suaminya.  banyak lagi yang aku tanya tapi itu jelah yang aku ingat.  hehehe...  ari nie semasa aku menulis entry nie asben aku da 4 hari bertugas di tempat baru.  kerja badan beruniform nie mungkin berat sikit kot daripada keje lamanya.  aku kena biasakan diri dengan keadaan itu.  hehehe...

kita just nak tahu keadaan di tempat kerjanya.  lepas nie kita boleh kenal pulak kawan-kawannya pula.  apa yang penting dalam perhubungan mestilah ada kejujuran.  kita harus saling mempercayai antara satu sama lain.


3 comments:

fazilzura said...

itu harus tuk keharmonian rumah tangga...

mmg wajib ado soklan2 tu .. yg selalu akak tny soklan last tu .. heheheheh

and wajib kenal kawn2 opis ni

Ieda Al-Habsyi said...

hehehe!! kalo ieda tanya byk2 kat laki ieda, mesti kene marah, huhuhu, sabo je la,:)

@lfidah said...

kak zura:betul kan kak...itu untuk keharmonian rumahtangga..mmg kena tnya dkt suami..itu tanda kita caring..hehehe..soklan akhir tue mmg wajib kena tanya...

ieda:hehehe...tapi kena tanya gaks..nanti kita tak tahu..