Monday, September 16, 2019

Ben Amir Di Angsana Mall JB

Assalamualaikum.

Hai semua.

Kisah dua minggu lepas, ahad 8 September 2019 ada Absolut Food Festival kat Angsana Mall. Kebetulan esoknya cuti agong jadi memang elok sangatlah sebab malam tu dapat tahu Ben Amir akan ke Angsana Mall.

Aku taklah beria sangat tapi kalau dibawa ke sana pun aku tak tolak. Hahaha. Kebetulan lepas menonton drama Sweet Dreams tanpa sengaja jadi fan Ben Amir. Tetiba.

Sekadar suka-suka.

Jadi petang lepas balik kerja, anak-anak yang sudah tahu Ben Amir datang Angsana, mereka mengajaklah apaknya pergi. Apak pula bila anak-anak ajak dia memang akan bawa. Jadi maknya menumpang rezeki. Gitu.

Biasalah, bila mak-mak minat, anak-anak mesti minat. Gara-gara mereka suka menonton Sweet Dreams. Entah aura apa yang ada dalam drama tu. Memang berhantu sampai anak-anak pun suka.

Parking penuh sampai kena parking tepi jalan atas flyover.

Masa kita orang sampai Ben Amir sudah ada atas pentas. Memandang dari jauh aje. Janji tengok live. Tidaklah aku nak berhimpit-himpit. Nana siap bawa buku kononnya nak sign. Simpan ajelah impian tu, Na. Aku cakap pada dia. Ingat senang ke nak jumpa artis. Kita tengok-tengok gitu sudahlah. Sekadar menyokong artis tempatan. Ayat memujuk sekali. Masa aku datang si Ben sudah merebang rambutnya. Rupanya dia baling getah rambut kat peminat. Patut serabai gitu.

Habis tengok Ben Amir, kami pun kelaparan. Konon nak pusing-pusing cari makan kat tempat tu tpi ya ampun punya ramai orang. Tak mahulah aku. Aku dah lama tinggalkan tempat-tempat crowded ni. Tak suka. Sudahnya kami ke Kampung Mahmodiah. Inilah menu yang kami order.

Kedai ini memang rare. Macam-macam gambar ditampal. Gambar perdana menteri ada. Macam-macamlah.

Sudut lain di sebelah kedai.

Ini pula keratan akhbar yang ditampal di belakang kaunter. Aku sempat mengambil gambar ketika suami sedang membayar. Pada aku makanannya sedap juga tapi tak tahulah lain orang lain seleranya. Sedap pada aku, tak semestinya sedap pada orang lain. Kalau aku cakap sedap, orang lain pula cakap tak sedap. Ada pula yang kata aku tipu.

Jadi, nak tahu sedap atau tidak cubalah sendiri. Beginilah bila tidak balik Melaka, aku akan ajak suami jalan-jalan cari makan di Bandaraya JB ini.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim





No comments: