Monday, September 17, 2018

Aktiviti Sabtu Ahad

Assalamualaikum.

Selamat malam.

Ini pula kisah minggu lepas. Cuti panjang empat hari membawa kami untuk berkumpul. Kebetulan anak-anak buah balik jadi kami merancang untuk berkumpul. Bila berkumpul haruslah ada acara makan-makan. Itu memang wajib.

Makan.
Berkumpul.

Jadi hari sabtu kami ke rumah kakak sepupu aku. Acara berkumpul di sana. Kakak sepupu aku masak mee kari. Aku baking oreo cheesecake. Sudah lama tidak membaking sebenarnya. Jadi sudah datang ketagihannya. Mak aku pula buat roti boyan (baca: bawean).

Kanak-kanak ribena.

Menu kami hari itu.

Ini pula cerita hari ahad. Kami ke pasar. Membeli ikn untuk bbq.

Pertama kali aku datang pasar baru ini.

Lepas membeli barang kami singgah sarapan.

Tengah tu anak buah. Anak adik aku. Sesekali dia tidur rumah aku.

Kemudian balik rumah mak mentua. Bila ramainya kanak-kanak.

Macam-macam gaya dia orang kalau disuruh bergambar.

Petang ada program barbeque. Walaupun pada mulanya sudah tersalah komunikasi. Kita bakarlah ikan dulu.

Sesi bakar-membakar.

Bila sudah ramai berkumpul di rumah. Aku masak nasi lemak.

Gambar dengan anak buah aku ni mestilah ada.

Entah apalah yang disembangnya. Amanda pandang kamera.

Aku dan maklong. Kakak kepada mak.

Sebelum balik mesti bergambar beramai-ramai.

Sebenarnya dah lama maklong aku tak datang rumah. Sejak-sejak dia sakit. Hari tu kakak sepupu aku bawak maklong. Seronok. Semoga hubungan kekeluargaan ini akan tetap terjalin. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment: