Pages

Wednesday, March 14, 2018

Sibuk Membaca

Assalamualaikum.

Saya sibuk membaca hinggakan sampai tidak ada masa untuk menulis. Ya. Memang sungguh saya tinggalkan kejap menulis ini sebab ralit dengan membaca buku-buku yang ada. Rehat kejaplah kan. Ini pun saya menulis sebab mahu siapkan biodata untuk dihantar bagi Projek Anekdot Mak-mak lah sangat. Dalam proses untuk diterbitkan awal April ini. Jadi saya kena siapkan seperti yang diminta oleh pihak editor.

Bermalas-malasan saya duduk di depan komputer menyiapkan biodata. Adoi. Gigihkan jugak menaip biodata sendiri. Alang-alang sudah depan komputer saya siapkan cerpen yang mahu dihantar dan tulis sekali satu entri di blog ini.

Rindu nak menulis. Tapi auranya belum kunjung tiba. Lama sangat dia menghilang. Hilang kejap sudahlah. Jangan lama-lama. Ada banyak projek tapi itulah masa amat mencemburui saya. Hari ini saya cuti sebenarnya. Badan tak berapa sihat. Jadi lepas saya hantar anak-anak saya balik ke rumah dan rehat. Saya tidur. Adoi rindu tidur yang berkualiti. Sesekali bila dapat memang nikmat.

Saya baru habiskan baca buku ini. Kumpulan cerpen yang ditulis oleh Hafizah Iszahanid. Cerpen-cerpennya memang menarik dan agak berat. Saya masih belum mampu untuk menulis dan berfikir seperti beliau. Memang kagumlah. Jadi kena lebih banyak membaca lagi lepas ini.

Sekarang sedang melayan dua buah novel ini. Ini versi tamak. Entah mana satu nak dibaca dulu pun tak tahu. Sebenarnya saya ikut dramanya di televisyen. Novelnya saya pinjam jiran merangkap kawan sekastam dengan suami. Sekarang sedang baca Tiada Arah Jodoh Kita. Tapi itulah, drama Tak Ada Cinta Sepertimu pun macam best. Jadi tak sabar nak baca novelnya jugak. Dah tua-tua baca buku pun sebanyak-banyak dalam satu masa.

Nanti bila dah ada masa, saya kembali menulis lagi di sini. Banyak cerita nak kongsi. Kisah hiking. Kisah Run Fit. Oh ya, sekarang saya aktif dengan aktiviti luar. Tak tahulah berapa lama sedangkan saya memang tak berapa aktif pun sebenarnya. Hahaha.

Doakanlah semoga semua urusan saya dipermudahkan. Lagi dua hari nak cuti sekolah kemudian anak-anak cuti seminggu. Maknya yang ho ho horey. Undur diri dulu. Semoga urusan kalian yang membaca entri saya ini juga dipermudahkan dan berjalan lancar ya. Amin...

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: