Tuesday, July 4, 2017

Salam Syawal

Assalamualaikum dan Salam Syawal. Bismillah.

Hai semua.

Hari ini baru berkesempatan mahu menulis di blog ini. Masih di bulan Syawal dan masih tidak terlambat untuk aku ucapakan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin. Tak perasan sudah masuk bulan Julai. Maknanya ini entri pertama untuk bulan baru. Dua hari sebelum Syawal, aku pulun menulis entri-entri. 

Kemudian terus menyepi dek kerana keterbatasan masa untuk menulis. Sibuk nak kejar penghujung Ramadan walhal masih terkejar hal dunia. Dalam pada yang sama cuba juga mengejar hal akhirat. Semoga ibadah kita diterima. Semoga masih ada ruang dan pelung untuk kita berjumpa Ramadan lagi. Walluallam.

Sehari sebelum Syawal, aku terima berita gembira. Cerpen aku tersiar lagi. Nanti akan aku kongsikan di sini. Semoga dapat mengekalkan momentum untuk terus menulis. Semuanya hanya pinjaman. Semoga pinjaman ini dapat dipinjamkan lagi.

Aku letak sekeping dulu gambar kami sekeluarga. Ini gambar di pagi raya semasa di rumah mak. Gambar lain akan menyusul nanti.

Ini sekadar memanaskan diri dan untuk mendapatkan momentum untuk kembali menulis. 

Akhir kata, aku menyusun sepuluh jari andai ada penulisan aku yang mengguris hati mahu pun membuatkan terasa hati. Ampun maaf dipinta. Adakalanya menulis dari hati hingga membuatkan tidak perasan atas keterlanjuran kata. Maaf zahir dan batin. Terima kasih pada yang sentiasa memberi sokongan untuk aku terus menulis. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


4 comments:

Hernee Nazir said...

selamat hari raya maaf zahir batin fyda..

- Hernee Nazir -

Warisan Petani said...

Selamat hari raya juga buat Fyda sekeluarga.
Maaf zahie batin.

Warisan Petani said...

Salam 17 Syawal.
Maaf zahir batin juga.

adianiez AIDA said...

ijau :)
thn depan da inform asben aida, nak warna ni plak di pagi raya.
in shaa Allah.