Pages

Tuesday, June 9, 2009

::KENDURI KAWIN DI KLUANG::

Hari Ahad lepas 8 Jun 2009, aku 3 beranak menghadiri Majlis Perkahwinan kawan aku di Kluang Johor...kawan baik aku nie masa aku bekerja di Putrajaya...Majlis nie aku hadiri sebelah pengantin lelaki..Majlis di rumah dia aku tak pi pun..Sebab jauh sangat sangat...Nun jauh di Kedah tue...Jadi sebab rumah sebelah lelaki dekat sini dengan Melaka jadi aku pi lah yang dekat jea...Sebab aku kenangkan masa aku kawin dia lah antara orang kuat aku...antara orang yang amik cuti terawal tido umah aku...Jadi, aku ajaklah asben aku pi kenduri di Kluang nie...Masa nak kuar tol Ayer Keroh punyalah banyak keta yang baru masuk dekat tol...Memang jammed gila...

Tengoklah punya panjang kereta berderet2 masa masuk di tol Ayer Keroh..
Lepas pun tol Ayer Keroh...
Nak pi mana yang mana satu nie? Kuala Lumpur atau Johor Bahru?
Ikut anak panah Johor Bahru lah

Begitu lancar sekali perjalanan di highway nie...
Setibanya kami di Plaza Tol Ayer Hitam...
Mak oi...banyaknya keta...Sesak tue..
Lama gak kita org nak lepas tol nie
Wah..lambatnya.Lama nak tunggu...

Ikut papan tanda Kluang...
Masa sampai pengantin tengah bersandinglah...

dapat jugak amik gambar dengan pengantin...
adriana suka tengok tempat lain bila amik gambar
Inilah kedua-dua pengantin..asben aku xnak amik gambar...
Chak..Ini dalam perjalanan nak pi Ayer Hitam..Adriana tak nak tido pun

Posing lagi wahai anak ku...
Shopping time..Jom pi Ayer Hitam...
Inilah antara kedai-kedai di Ayer Hitam
Tak beli banyak barang pun..Just belikan Adriana bantal peluk Upin & Ipin
Aku beli tempat letak kunci dan surat2 jea..
Da sampai Muar...
Ini jambatan di Muar..Rasanya jambatan baru...

Sampai Muar kita orang nak pi makan Murtabak Singapore..Untuk makan malam..Sebab td makan dekat rumah kenduri kawin jea. Nama kedai tu
RESTORAN MURTABAK JD
Sedap sungguh...Intinya punyalah tebal sekali...Kita orang order yang besar (Super)..Harga RM10.00...Aku ada amik gambar tapi dalam HP jer...Nanti lah kalo senang aku upload gambar murtabak tue...Yum...Yum...


P/S :
Buat Azliyana dan Sopi
"SELAMAT PENGANTIN BARU"
dan
SEMOGA BERKEKALAN HINGGA AKHIR HAYAT



No comments: