Friday, December 13, 2019

Berbowling Bersama Warga JKM Melaka

Assalamualaikum.

Hai.

Selamat pagi. Salam jumaat. Kembali bersiaran di laman blog ini setelah berapa lama tidak menitipkan sesuatu di sini. Rindu, rindu dan rindu. Biasalah bila ada ruang lain yang boleh aku tulis makanya ruang ini agak ketinggalan.

Baiklah nak cerita tempoh hari masa balik ke Melaka selama tiga hari. Masa mula cuti sekolah. Kawan-kawan di JKM ajak main bowling tengah hari jumaat. Mereka kan kerja. Rehatnya panjang. Jadi masa itu pun aku tak ada aktiviti, aku pun setujulah untuk turut serta. Dapatlah menghilangkan rindu walau untuk dua jam.

Marilah tengok gambar-gambar kami yang sempat dirakam pada hari itu. Bolehlah nanti buat kenangan di masa akan datang.

Aku sudah tukar kasut.

Permainan sudah dimulakan. Ada beberapa grup.

Inilah semuanya pada hari itu.

Ini grup yang lain.

Bukan main riuhnya kami masa itu.

Kami bertiga satu grup.

Kalau bertiga memang kerjanya asyik bergambar.

Inilah para wanita Bahagian Khidmat Pengurusan JKMN Melaka. Aku pernah menjadi sebahagian daripada mereka. Rindu oi.

Terimalah hakikat kini sudah tiada. Mujurlah mereka masih sudi mengajak aku.

Kami berdua ex JKM. Aku sudah ke Jabatan Pembangunan Kemahiran. Dia sudah ke Jabatan Akauntan.

Satu kali berswafoto.

Geng bibir yang tak cukup korum. Inilah geng yang rapat suatu ketika dulu di JKM. Geng makan, geng lipstik, geng potluck, geng karok dan macam-macamlah.

Sekali lagi bergambar.

Dan akhir sekali, aku hantar mereka pulang ke ofis. Singgah makan cendol di kafe bawah bangunan Kota Cemerlang. Tempat inilah yang selalu kami makan pagi atau tengah hari kalau tak keluar mengukur jalan.

Itu sahaja coretan untuk hari itu. Hampir sebulan ceritanya tapi barulah sempat menulisnya di sini. Semoga ukhwah ini tetap terjalin.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: