Monday, January 14, 2019

Menaiki River Cruise

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Selamat bekerja. Ini kisah yang berlaku dua minggu sebelum tahun baharu. Program jabatan. Memandangkan boleh angkut keluarga, aku pun angkutlah yang tiga ketul tu. Mana boleh tinggal. Mulanya memang nak tinggalkan pun tapi bila sebelah petang tu ada tempat kosong lagi jadi aku bawalah mereka.

Bukan selalu pak encik aku tu nak ikut kalau pasal kebajikan. Kalau pasal kastam aku selalu aje menebeng. Tak juga tapi aku kira banyaklah. Hahaha.

Jumaat tu selepas solat maghrib, kami keluar menuju ke tempat River Cruise. Dapat arahan dalam grup HQ yang bot akan bergerak jam 8.00 malam. Jadi memang aku dah siap tunggu azan maghrib.

Antara yang pergi malam itu.

Aku pun nak bergambar juga.

Oleh sebab cuti sekolah, ramailah pengunjung.

Kami dan keluarga officemate aku, Balkhes.

Menunggu bot.

Sedia untuk bergerak.

Mama dan Nana.

Apak dan Ammar. Ini dua orang memang sebijik perangai dan rupa.

Kemudian kita orang singgah makan di Cendol Kampung Hulu. Dia orang makan di tempat lain tapi kita orang tak join. Laki ai kan pemalu.

Ramen asam pedas. Sedap gila.

Maggi asam pedas telur ikan.

Setelah begitu lama tempat ini viral kami anak-beranak baru berkesempatan untuk menjejakkan kaki di sini. Itu pun masa sampai penuh. Kami hampir sahaja mahu makan di tempat lain. Bila dah namanya ada rezeki, baru nak tinggalkan tempat ni ada sebuah meja kosong. 

Highly recommended!

Bagi aku, sesekali bolehlah ke sini. Harganya boleh tahan juga tapi puas hatilah. Makanannya sedap belaka. Cubalah!

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: