Thursday, February 1, 2018

Februari Membuka Tirai

Assalamualaikum.

Salam sehati sejiwa.

Salam buat bloggerians.

Saya kembali bersiaran di sini. Selamat datang Februari. Semoga pembuka bulan baharu ini memberi semangat pada saya untuk menulis. Bulan Januari sekadar berlalu begitu sahaja/ Saya hanya sibuk dengan rutin harian yang tidak pernah berpenghujung. Menguruskan anak-anak sekolah sudah cukup memberi lelah. Ditambah lagi dengan kesibukan di pejabat. Sungguh penat. Adakalanya, waktu malam saya dihabiskan dengan anak-anak. Masak, makan, buat kerja sekolah, kemas beg sekolah, gosok baju dan kemudian terus tidur.

Sebab awal pagi saya sudah kena bangun untuk siapkan bekal anak-anak pula. Saya menulis juga cerpen tapi mood itu agak ke laut. Tak tahulah karam kat laut mana. Tak kunjung tiba lagi moodnya. Angin monsun pun tidak mahu tiup ke darat semula. Haha.

Setakat ini saya hanya siapkan Projek Anekdot Mak-mak Lah Sangat yang akan diterbitkan sebelum Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Jadi saya fokuskan pada projek itu terlebih dahulu. Harap lepas ini saya akan terus bekerja keras lagi untuk menulis.

Blog pun saya seakan sudah tidak ada masa. Bukan tidak mahu menulis tapi internet kat rumah yang adakalanya tidak mahu bekerjasama mematikan hasrat saya untuk menulis. Sudahnya banyak cerita-cerita yang tertangguh.

Saya berhenti dulu di sini. Nanti saya sambung lagi dengan entri yang terbaru. Kali ini swafoto seorang diri. Gambar di pejabat. Semoga apa yang diimpikan kita akan tercapai dan dipermudahkan setiap langkah kita. Amin.

Sehingga bertemu lagi. Oh ya, bulan ini bulan kelahiran Dak Adik. Bersiap sedia dengan sambutan yang dibuat seperti Dak Kakak. Ringkas sahaja untuk kami empat beranak. Sekian dan wassalam.

Xoxo.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: